• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

آثار موزه هنرهای معاصر هیچ آسیبی ندیدند

  • کد خبر : 10317
  • 20 آگوست 2022 - 11:21
آثار موزه هنرهای معاصر هیچ آسیبی ندیدند
گردشگرآنلاین - معاون امور هنری وزارت فرهنگ گفت: آثار موزه هنرهای معاصر هیچ آسیبی ندیده و حشره مزبور با پاک سازی در هیچ یک از آثار نمایشگاه دیده نشده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، نمایشگاه مینیمالیسم و کانسپچوال آرت، بخشی از گنجینه ارزشمند موزه هنرهای معاصر تهران است و آثاری که تعریفی نوین از هنر را به میان آوردند در معرض دید قرار می‌دهد.

روز یک شنبه ۲۳ مرداد ویدیویی از هجوم حشرات به این موزه منتشر شد و در پی این اتفاق محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از حواشی بوجود آمده برای یکی از آثار این موزه در نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوآل آرت»، از موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنر‌های تجسمی پس از حواشی بوجود آمده در خصوص ورود حشره به یک قاب عکس از مجموعه برند و هیلابکر در بازدید از موزه هنر‌های معاصر تهران گفت: آثار گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران، ثروت ملی و نگهداری شایسته آن از مهمترین دغدغه‌های ما و خانواده هنر ایران است.

سالاری افزود: در بازدیدی که امروز پس از بررسی‌های کارشناسان مرتبط، از این اثر و سایر آثار موجود در نمایشگاه داشتم، خوشبختانه این اثر هیچ گونه آسیبی ندیده و حشره مزبور ضمن پاک سازی اصولی توسط متخصصان، در هیچ یک از آثار نمایشگاه دیده نشده است.

او ضمن اشاره به اهمیت بالای گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران گفت: حساسیت جامعه هنری نسبت به گنجینه ارزشمند موزه بزرگترین سرمایه برای میراث داری از این ثروت ملی است و ما در معاونت امور هنری تمام تلاشمان را برای حفظ، نگهداری و رفع برخی مشکلات باقی مانده از مرمت موزه انجام خواهیم داد.

موزهٔ هنرهای معاصر تهران یکی از سرشناس‌ترین موزه‌های ایران است. این موزه در سال ۱۳۵۶ خورشیدی (۲۲ مهر برابر با ۱۴ اکتبر ۱۹۷۷ میلادی) به کوشش و ابتکار فرح پهلوی و با پشتیبانی دفتر مخصوص شهبانو، در گوشهٔ غربی پارک فرح (بوستان لاله کنونی) در خیابان امیرآباد شهر تهران بنا شد. بنای موزه را کامران دیبا در سبک معماری مدرن و با الهام از بادگیرهای کویری ایران طراحی کرد.

منبع: جوان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.