• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

آزادسازی حریم سواحل در آستارا کلید خورد

  • کد خبر : 5942
  • 06 فوریه 2022 - 11:11
آزادسازی حریم سواحل در آستارا کلید خورد

گردشگرآنلاین – سرپرست فرمانداری آستارا از آغاز مرحله نخست آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل این شهرستان با حکم مقام قضایی خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، عنایت رضایی پور سرپرست فرمانداری آستارا گفت: در پی دستور رییس جمهور و تاکیدات استاندار گیلان به اتفاق مسئولان ادارات و سازمان های متولی در روزهای گذشته از نوار ساحلی بازدید و نقاط مورد نظر شناسایی شد.

وی افزود: در حریم ۶۰ متری دریا ساخت و سازهای مربوط به نهادها و ادارات وجود ندارد اما ۳۶ مورد تصرفات مردمی در نوار ساحلی وجود دارد که برای هفت مورد آن حکم دادگستری از سال ۹۷ صادر شده بود.

عنایت رضایی پور سرپرست فرمانداری آستارا اضافه کرد: امروز بعد از سه سال اولین حکم اجرا شد و ۶ هزار مترمربع زمین ساحلی از تصرف اشخاص خارج و حدود ۲۴۰متر حصار بلوکی تخریب شد و سازه های مربوط به ۶ حکم دیگر نیز در روزهای آینده تخریب خواهد شد.

وی ادامه داد: در طرح ساحلی شهرداری لوندویل هم انباشت ماسه بود که مسیر عبور برای عموم آزادسازی شد و دستور رئیس ‌جمهوری برای آزادسازی سواحل باعث تقویت گردشگری، رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در منطقه می‌ شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده

ساحل صدف آستارا یکی از پاکیزه‌ترین و بکرترین مناطق ساحلی دریای خزر به شمار می‌رود که از نظر زیست محیطی بسیار ارزشمند است. هر ساله گردشگران در سفر خود به شمال کشور بازدید از این ساحل زیبا را در برنامه گشت‌های خود قرار می‌دهند تا در این فضای آرامش بخش لحظات خوشی را سپری کنند. قدم که در ساحل بگذارید، کف‌پوشی از صدف با اشکال مختلف را زیر پایتان خواهید دید، صدف‌هایی ریز و درشت طی سالیان طولانی از دریا به ساحل رسیده‌اند و این منظره برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده و جالب خواهد بود. ساحل صدف آستارا تقریباً 15 دقیقه (7 کیلومتر) از مرکز شهر فاصله دارد و محل مناسبی برای تفریحات دریایی و ورزش‌های آبی محسوب می‌گردد. این ساحل 17 هکتار وسعت دارد که طرح سالم سازی سواحل در آن اجرا شده است و امدادگران هلال احمر و ناجیان غریق در آن مستقر شده‌اند. در ساحل صدف آستارا امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای گردشگران فراهم شده است که شامل آلاچیق، استراحتگاه‌های سنتی، فروشگاه و بوفه، سرویس بهداشتی و دوش آب شیرین (جهت حمام کردن شناگران) و امکانات دیگر می‌شود. در فاصله‌ی کمی از ساحل صدف آستارا می‌توانید به بازار بزرگ ساحلی آستارا دسترسی داشته باشید و هر آنچه نیاز دارید را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. علاوه بر این اگر اهل هیجان هستید می‌توانید مسیر گردنه حیران را در پیش بگیرید تا در کنار تماشای مناظر خیره‌کننده طبیعت آستارا ساعاتی را به تفریح در دهکده توریستی و تله کابین حیران سپری کنید.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.