• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

آزادسازی حریم نارین قلعه میبد تا ۱۴۰۳

  • کد خبر : 20599
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
آزادسازی حریم نارین قلعه میبد تا ۱۴۰۳
گردشگرآنلاین - مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از اختصاص شش میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی حریم نارین قلعه میبد خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد، «احمد آخوندی» با بیان این که برای آزادسازی حریم نارین قلعه با پیگیری‌های فرماندار تاکنون یک میلیارد تومان جذب‌ شده است، گفت: این اعتبار از محل سفر دوم ریاست جمهوری به استان است و مقرر شده در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برای آزادی سازی حریم نارین قلعه میبد هزینه شود.

وی افزود: امسال برای ایجاد جایگاه ویژه بافت زیلوی بزرگ هم چهار میلیارد تومان هزینه خواهد شد و میبد به‌ عنوان شهر جهانی زیلو، زیرساخت بهتری ازلحاظ تولید پیدا خواهد کرد.

آخوندی تصریح کرد: در روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی این شهر هم ۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت مسجد جامع این روستا اختصاص داده شد تا وضعیت خوبی را پیدا کند.

به گزارش گردشگر آنلاین و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی یزد، «سید جلیل میر محمدی» نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم در جریان بازدید مدیر کل میراث فرهنگی از میبد، با اشاره به ساماندهی راسته‌بازار، گفت: شهرداری تاکنون نزدیک سه میلیارد تومان برای ساماندهی راسته‌بازار هزینه کرده است.

میر محمدی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام‌شده قرار شد قریب هشت میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری قرار گیرد تا برای زیرساخت آب، گاز و برق و هم برای سنگ‌فرش این بازار هزینه و قبل از ماه محرم شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

گفتنی است؛ مدیر کل میراث فرهنگی استان در جریان این سفر با حضور مسئولان شهرستان میبد از محل ساخت خیابان در محدوده طرح تفضیلی و جامع میبد، راسته‌ بازار، بافت‌های تاریخی و خیابان‌های موردنظر برای آزادسازی در منطقه شهیدیه بازدید و طرح‌های این مناطق را بررسی کرد.

نارین‌ قلعۀ میبد معروف‌ترین اثر تاریخی و باستانی شهر میبد است. همچنین این قلعه با نام کهن دژ و به گویش محلی نارنج قلعه نیز شناخته میشود.

آزادسازی حریم نارین قلعه میبد تا ۱۴۰۳

آزادسازی حریم نارین قلعه میبد تا ۱۴۰۳

منبع: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20599

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.