• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

آشنایی با بازاریابی گردشگری

  • کد خبر : 3951
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
آشنایی با بازاریابی گردشگری

گردشگرآنلاین – درک بازاریابی گردشگری در سناریوهای حرفه ای امروز ضروری است نقش بازاریابی به عنوان نیروی محرکه در یک تلاش تجاری نیز شناخته می شود.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین، با رشد روزافزون رقابت، سازمان‌ها در تجارت گردشگری چاره‌ای جز مشارکت در بازاریابی سازمان‌یافته ندارند. رویکرد حرفه‌ای به بازاریابی همیشه کمک می‌کند، چه در انتهای تور اپراتورها باشد و چه در مقصد. راهنماها، اسکورت‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، حمل‌ونقل‌ها، مغازه‌ها و غیره رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و مجبورند برای جلوتر ماندن، از یکدیگر خارج شوند. یک استراتژی مناسب بازاریابی گردشگری در سطح ملی نیاز به همکاری نزدیک بین دولت، صنعت گردشگری و جمعیت محلی دارد.

تکامل بازاریابی

بازاریابی به عنوان یک مفهوم در ۳۰ سال گذشته تکامل یافته است. توسعه بازاریابی و شیوه های مدرن کسب و کار دارای سه مرحله است: عصر تولید، عصر فروش و عصر بازاریابی. عصر بازاریابی زمانی فرا رسید که سازمان‌ها به جای تلاش برای فروش آنچه تولید می‌کنند، شروع به تولید آنچه می‌توانند بفروشند، کردند. هنگام برنامه ریزی و طراحی یک محصول، نیازها، سلیقه و رضایت مصرف کنندگان در نظر گرفته می شود. رشد رقابت سازمان ها را بر آن داشت تا تکنیک های بازاریابی جدید را چارچوب بندی کنند.

تغییر روند گردشگری نیز نیازمند رویکرد جدیدی بود. ظهور توریست های طولانی مدت نیاز به تحقیقات بازاریابی را ایجاد کرد که روندهای بازار، رفتار مصرف کننده و رویه های مشخص شده را برای تولید محصولاتی که استفاده کنندگان از محصولات گردشگری را راضی کند در نظر گرفت. توسعه تدریجی اجتماعی و اقتصادی با تقسیم بازار انبوه به بازارهای هدف تخصصی به اوج خود رسید. مقابله با این بازارها نیازمند رویکرد و درک جدیدی از بازاریابی گردشگری بود.

فروش و بازاریابی

فروش و بازاریابی دو مفهوم متفاوت هستند. فروش بر نیازهای فروشنده متمرکز است در حالی که بازاریابی بر نیازهای خریدار متمرکز است. یک سازمان بازاریابی گرا بر نیازهای مشتری تمرکز می کند و از طریق رضایت مشتری سود کسب می کند. بسیاری از سازمان ها در بخش گردشگری محصول گرا هستند. آنها بر خدمات موجود محصولات تاکید می کنند اما نیازها یا نگرش های مصرف کنندگان را نادیده می گیرند. یک سازمان گردشگری بازاریابی گرا رویکرد کاملا متفاوتی را اتخاذ می کند.

فلسفه تجارت

فلسفه کسب و کار مبتنی بر بازاریابی، نیازهای مصرف کننده را در مرکز تمام فعالیت ها نگه می دارد. یک سازمان می تواند محصولات گردشگری باکیفیت ارائه دهد، اما اگر زیرساخت های حمایتی نداشته باشد، هیچ گیرنده ای نخواهد داشت. یک سازمان گردشگری باید به نیازهایی مانند دسترسی، اقامت، اوقات فراغت و امکانات سرگرمی توجه کند. گردشگران نیازها، ترجیحات و سلایق خاص خود را دارند و اینها باید در هنگام توسعه محصول برای آنها در نظر گرفته شود.

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Dilip Kumar Patairya است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.