• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

آغاز به کار جشنواره ملی “بهارنارنج” در بابل

  • کد خبر : 20365
  • 06 می 2023 - 10:55
آغاز به کار جشنواره ملی “بهارنارنج” در بابل
گردشگرآنلاین - رییس سازمان فرهنگی‌ و اجتماعی شهرداری بابل از آغاز به کار دوازدهمین جشنواره ملی "بهارنارنج" در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گردشگرآنلاین از مازندران، مرتضی عمرانی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره ملی بهارنارنج از ۱۵ اردیبهشت به‌مدت ۷ روز در گلستان نوشیروانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: به‌منظور دعوت از مردم استان برای حضور در این جشنواره، تبلیغات محیطی در ورودی‌ها و خروجی‌های استان با آمادگی ۴۵ شهر مازندران انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ شهردار شهرهای مازندران برای حضور در مراسم اختتامیه این جشنواره ملی اعلام آمادگی کردند، افزود: جشن افتتاح جشنواره بهار نارنج از ساعت ۲۰ امشب ۱۵ اردیبهشت ماه در گلستان نوشیروانی آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: این جشنواره همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ با برنامه‌های متنوع درهفت محور با عناوین شکوفه‌های نارنج برای کودکان، قصه‌های بهار برای بزرگسالان، مسابقه آشپزی مجمع، عصر شعر بهارنارنجی و غیره اجرا می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری بابل تاکید کرد: در حاشیه این جشنواره، برگزاری کارگاه آموزشی خواص بهارنارنج در فرهنگسرای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بابل را خواهیم داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرار است آلبومی از ترانه‌های برگزیده خواننده‌های بابلی با محوریت بهارنارنج و کتابی چکیده از اشعار جمع‌آوری شده از شاعران بابلی را در اختتامیه رونمایی کنیم.

عمرانی با بیان اینکه ۳۸ غرفه بهارنارنج را خواهیم داشت، افزود: از هنرمندان بومی‌محلی ۳ استان کردستان، گلستان و گیلان برای اجرای برنامه‌های موسیقی و اقوام در این جشنواره دعوت شده است.

به گزارش گردشگر آنلاین، از بهار نارنج عرق تهیه می‌شود که طبیعتی گرم دارد. این عرق اشتهاآوری قوی بوده و برای رفع ضعف اعصاب، غم و افسردگی مفید است؛ همچنین نشاط‌آور است و در تسکین ناراحتی‌های سینه و تپش قلب نیز مؤثر است.

مداومت در مصرف بهار نارنج برای رفع بزرگی طحال مفید است و چنانچه به همراه آب کرفس مصرف شود برای استخراج سنگ‌های کلیه و مثانه و خرد کردن آن‌ها بسیار مؤثر است. مصرف این عرق هنگام بروز ناراحتی به افراد مبتلا به بیماری غش توصیه می‌شود.

آغاز به کار جشنواره ملی "بهارنارنج" در بابل

آغاز به کار جشنواره ملی “بهارنارنج” در بابل

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.