• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

آغاز طرح توسعه پل معلق گردشگری هیر با سرمایه‌ سه هزار میلیارد ریالی

  • کد خبر : 13678
  • 29 اکتبر 2022 - 10:04
آغاز طرح توسعه پل معلق گردشگری هیر با سرمایه‌ سه هزار میلیارد ریالی
گردشگرآنلاین - مدیر پروژه گردشگری پل معلق شیشه‌ای هیر از سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد ریالی جدید در احداث زیپ لاین یکهزار متری و آب نما و رستوران شیشه ای این مجموعه خبر دادو از دستگاه‌های مربوطه خواست در صدور مجوزهای مورد نیاز اهتمام لازم را داشته باشند تا طرح توسعه این پروژه در فصل گردشگری آتی تکمیل شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از اردبیل، رسول صادقی از اجرای طرح جدید توسعه پل معلق گردشگری هیر در فضایی به مساحت ۱۰ هکتار خبر داد و گفت: دستگاه‌های مربوطه از جمله منابع طبیعی، میراث فرهنگی ودستگاه‌های خدمات رسان برای صدور مجوز و آغاز عملیات اجرایی پروژه اهتمام جدی وعملی داشته باشند تا شاهد بهره برداری ازاین پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن باشیم.

وی  با بیان اینکه این مجموعه با هدف توسعه گردشگری هیجانی احداث شده شده است، اظهار کرد: انتظار داریم دستگاه‌های مسئول برای تکمیل زیرساخت‌های این مجموعه ضمن حمایت‌ همه جانبه، برخی موانع پروژه را رفع کنند تا فازهای بعدی پروژه در مدت زمان مشخص شده تکمیل شود.

صادقی گفت: باتوجه به حضور پرتعداد گردشگران هیر به دلیل راه‌اندازی پل معلق شیشه ای هیر نیاز است زیرساخت‌های مورد نیاز ازجمله فضای سبز و مراکز خدماتی، رفاهی و بهداشتی در شهر هیر تکمیل و توسعه یابد تا خدماتی رسانی به گردشگران به نحو مناسب انجام شود.

مدیرپروژه پل معلق شیشه‌ای هیر همچنین بر آسفالت وساماندهی راه‌های دسترسی به پل معلق شیشه‌ای هیر تاکید کرد و گفت: طبق وعده مسئولان مربوطه مسیرهای دسترسی به مجموعه گردشگری پل معلق هیر تا زمستان ساماندهی وآسفالت می‌شود.

این فعال حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: راه اندازی پل معلق شیشه ای هیر، منطقه را به قطب گردشگری کشور تبدیل کرده و باعث رونق اقتصادی واشتغال وگردشگری منطقه شده است.

پل معلق شیشه‌ای هیر در شهر هیر در ۲۲ کیلومتری اردبیل در مسیر جاده اردبیل به سمت سرچم قرار دارد. دره «دربند» هیر با حدود ۲۳۴ هکتار وسعت در یک کیلومتری این شهر واقع شده ‌است و نهر همیشه پرآبی از میان این دره عبور می‌کند.

این دره پوشیده از باغ‌های میوه است و به بهشت گردشگری مشهور شده‌است. این پل نخستین پل معلق شیشه ای قوسی شکل در جهان است.

آغاز طرح توسعه پل معلق گردشگری هیر با سرمایه‌ سه هزار میلیارد ریالی

آغاز طرح توسعه پل معلق گردشگری هیر با سرمایه‌ سه هزار میلیارد ریالی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.