• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6

آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی پل معلق شیشه‌ای هیر

  • کد خبر : 9078
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی پل معلق شیشه‌ای هیر
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل گفت: «عملیات اجرایی راه دسترسی پل معلق شیشه‌ای هیر به طول ۵۱۰ متر آغاز شده و در حال اجراست.»

به‌گزارش گردشگرآنلاین، محمدرضا شایقی اظهار کرد: «با پیگیری‌ها وتلاش‌های انجام شده عملیات اجرایی راه دسترسی پل معلق شیشه‌ای هیر توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل آغاز شد.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل افزود: «این پروژه در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و رونق گردشگری در شهرستان اردبیل آغاز شده و در حال اجراست که انتظار می‌رود با تسریع در عملیات اجرایی شاهد بهره‌برداری از این طرح در موعد مقرر باشیم.»

او ادامه داد: «پروژه راه دسترسی پل هیر با هزینه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در ورودی این پل معلق در حال اجرا است که راه‌اندازی و تکمیل آن نقش مهمی در جذب گردشگران و جلب رضایت‌مندی آنها خواهد داشت.»

شایقی طول اجرای پروژه را ۵۱۰ متر عنوان کرد و گفت: «پل معلق تمام شیشه‌ای هیر از مهمترین قابلیت‌های گردشگری در شهرستان به شمار می‌رود که در راستای جذب هر چه بیشتر گردشگران به منظقه تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های این طرح توسعه یابد.»

پل معلق شیشه‌ای هیر در شهر هیر در ۲۲ کیلومتری اردبیل در مسیر جاده سرچم قرار دارد. دره «دربند» هیر با حدود ۲۳۴ هکتار وسعت در یک کیلومتری این شهر واقع شده‌است و نهر همیشه پرآبی از میان این دره عبور می‌کند. این دره پوشیده از باغ‌های میوه است و به بهشت گردشگری هیر مشهور شده‌است. این پل نخستین پل معلق شیشه ای قوسی شکل در جهان می‌باشد. در حال حاضر تمامی پل‌های شیشه ای موجود در جهان به صورت مسطح و ثابت ساخته شده‌اند. این پل دارای امکاناتی نظیر زیپ لاین، بگ جامپ و پرش از ارتفاع و شهر بازی کودکان است.

این پل معلق تمام شیشه‌ای هیر معروف به هیرلند به ارتفاع ۸۰ متر، طول ۲۱۰ متر و عرض ۱۲۰سانتی‌متر ساخته شده‌است.

معنی نام هیر یعنی آتش از این رو می‌توان گفت ایرانیان در دوره زرتشت برای روشنایی احترام زیادی قائل بودند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.