• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

آغاز عملیات اجرایی یک پروژه گردشگری در هر ماه در کرمانشاه

  • کد خبر : 12024
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
آغاز عملیات اجرایی یک پروژه گردشگری در هر ماه در کرمانشاه
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به رونق پروژه‌های گردشگری در امسال گفت: تا پایان امسال هر ماه یک پروژه گردشگری در استان آغاز می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمانشاه، محمدرضا سهیلی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری طبیعت، کشاورزی، غذا، اربعین و غیره در استان و ضرورت برنامه‌ریزی برای تمام این حوزه‌ها اظهار داشت: تا پایان امسال هر ماه عملیات اجرایی یک پروژه گردشگری در استان آغاز می‌شود.

وی گفت: برای ایجاد ورزش‌های آبی ظرفیت بسیار مناسبی در استان وجود دارد و برای نخستین گام در چند ماه آینده ورزش‌های آبی همچون جت‌‌اسکی در سد جامیشان راه‌اندازی می‌شود و برای سایر سدها غیر از سدهای آب شرب پیگیری‌ها در حال انجام است.

سهیلی با بیان از این ماه جشنواره‌های مختلفی در داخل و خارج از استان برای معرفی جاذبه‌های کرمانشاه برگزار می‌شود افزود: معرفی جاذبه‌ها و آثار استان از اولویت‌های ما است و برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی و حقیقی انجام شده است.

وی با اشاره به ضرورت همکاری تمام دستگاه‌ها برای ارتقای زیرساخت‌های بخش گردشگری بیان کرد: در زمینه گردشگری شهرداری‌ها وظیفه ویژه دارند و باید پای کار بیایند که مشکلات زیرساختی گردشگری در استان رفع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از راه‌اندازی پویشی به منظور جمع‌آوری طرح‌های مردمی در زمینه گردشگری خبرداد و گفت: هدف از راه‌اندازی این پویش استفاده از طرح‌های مردم و جذب سرمایه‌گذاران است و بعد از ماه صفر فعال خواهد شد.

کرمانشاه، مرکز استان کرمانشاه در ایران، نهمین شهر پرجمعیت و یکی از کلان‌شهرهای ایران است. جمعیت کلان‌شهر کرمانشاه در سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۹۴۶٬۶۵۱ نفر بوده و مساحت آن ۹۳٬۳۸۹٬۹۵۶ متر مربع است.

کرمانشاه مهم‌ترین شهر در منطقهٔ مرکزی غرب ایران است و علاوه بر این بزرگ‌ترین شهر کردنشین ایران نیز محسوب می‌گردد.

کرمانشاه از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به‌شمار می‌رود و پیدایش آن دست‌کم به ۳۵۰۰ ق. م بازمی‌گردد. این منطقه در دوران اشکانیان محل سکونت شهری بوده و در سده چهارم میلادی به عنوان دومین اقامتگاه پادشاهی ساسانیان برگزیده شده و از آن دوران تا حمله اعراب به ایران به عنوان دومین پایتخت ساسانیان مورد توجه حکومت بوده‌است.

آغاز عملیات اجرایی یک پروژه گردشگری در هر ماه در کرمانشاه

آغاز عملیات اجرایی یک پروژه گردشگری در هر ماه در کرمانشاه

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.