• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

آغاز نواندیشی در گردشگری جهان

  • کد خبر : 10621
  • 27 آگوست 2022 - 8:44
آغاز نواندیشی در گردشگری جهان
گردشگرآنلاین - هدف از انتخاب شعار «بازنگری در گردشگری» برای روز جهانی گردشگری، نو اندیشی است که با تمرکز بر داشته‌ها، راه آینده باز می‌شود و به آن معناست، که همه از دولت‌ها و مشاغل گرفته تا جوامع محلی حول یک چشم‌انداز مشترک برای یک بخش پایدارتر، فراگیرتر و انعطاف پذیرتر گردهم می‌آیند.

به  گزارش گردشگرآنلاین، بازنگری در گردشگری (Rethinking Tourism) شعار سال جدید سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) است و به عنوان ماموریت و سرلوحه فعالیت جهان در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است و همزمان با روز جهانی گردشگری در ۲۷ سپتامبر (۵مهر ماه) به رسم هر سال با این شعار مراسم گرامیداشت این روز در سراسر جهان برگزار خواهد شد.

سازمان جهانی گردشگری در آخرین پیش‌بینی‌های خود قبل از بیماری کووید ۱۹،خبر از رشد ۳.۳ درصدی تعداد گردشگران از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۳۰ و رسیدن به عدد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون گردشگر تا سال۲۰۳۰ را داده بود. اما؛ همه‌گیری کرونا در جهان، شرایط را برای بازار گردشگری به طور کل تغییر داد و ضربه سهمگینی بر این صنعت وارد کرد، به طوری که UNWTO اعلام کرد صنعت گردشگری جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی به دلیل بحران کرونا حدود ۲ تریلیون دلار از درآمد خود را از دست داده است و روند احیای این صنعت «کند و شکننده» خواهد بود.

اما؛ اکنون با گذشت ۳سال از بیماری کووید-۱۹ و کنترل همه‌گیری و ارتقاء ایمنی بسیاری از کشورها که اقتصاد اصلی آنها مبتنی بر گردشگری است سعی کردند که به رونق گردشگری خود بیافزایند. سکوت گردشگری در دوران پاندمیک این فرصت را به بسیاری از کشورها و فعالان داد تا در مورد ضعف‌ها و قوت‌ها و روش‌های بازآفرینی مجدد گردشگری بیش از پیش بیاندیشند.

تعداد گردشگران ورودی بین‌المللی در آغاز سال ۲۰۲۲ دو برابر تعداد ثبت شده در سال ۲۰۲۱ بود. در برخی مناطق گردشگران ورودی در حال حاضر در سطح قبل از همه‌گیری یا حتی بالاتر از آن هستند، بسیاری از مناطق آماده تولد و شکوفایی دوباره هستند. شهرها و مقاصدگردشگری با برنامه‌ریزی هوشمندانه، راه حل‌های نوآورانه را امتحان می‌کنند، در مورد چگونگی سازماندهی، بازیابی مجدد و نقشی که مبتنی بر واقعیت های جدیدگردشگری باید متصور باشند، دوباره فکر می‌کنند.

سالانه حدود ۱۴ میلیون گردشگر از فلورانس دیدن می‌کردند تا اینکه در سال ۲۰۱۹ همه گیری به طور رسمی اعلام شد. سال بعد این شهر شاهد کاهش۸۷ درصدی بازدید بود. و در سال ۲۰۲۱، شاهد رشد ۴۷ درصدی به نسبت سال ۲۰۲۰ بود؛ این روال در تمامی دنیا به خصوص شهرهای اروپایی حاکم است. از این رو  سازمان جهانی گردشگری بازنگری در گردشگری را به عنوان شعار و ماموریت سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده است و ‌امسال نیز در ۲۷ سپتامبر این روز جشن گرفته خواهد شد.

به گزارش گردشگر آنلاین، هدف سازمان جهانی گردشگری از انتخاب شعار بازنگری در گردشگری، نو اندیشی است که با تمرکز بر داشته‌ها، راه آینده باز می‌شود. فرصت بازنگری‌، گردشگری را برجسته خواهد کرد و به آن معناست، که مردم و سیاره زمین در اولویت قرار می‌گیرند و همه از دولت‌ها و مشاغل گرفته تا جوامع محلی حول یک چشم‌انداز مشترک برای یک بخش پایدارتر، فراگیرتر و انعطاف پذیرتر گردهم می‌آیند.

از دیگر اهداف انتخاب موضوع بازنگری در گردشگری، الهام بخشیدن پیرامون بازنگری ‌و باز اندیشی به منظور توسعه از طریق ارزیابی مجدد ظرفیت‌ها، ساختن هویتی متفاوت، مهارت‌آموزی، تعهدپذیری مستمر، آموزش و اشتغال‌زایی و  همچنین اثرات گردشگری بر زمین و فرصت‌هایی برای رشد پایدارتر است.

زوراب پولولیکاشویلی (Zurab Pololikashvili) دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در پیام خود برای روز جهانی گردشگری سال ۲۰۲۲ و شعار تعیین شده گفت که «بازنگری در یکی از بخش‌های بزرگ اقتصادی جهان آسان نخواهد بود، ولی ما در حال حاضر در راه خوبی هستیم. بحران کووید خلاقیت را برانگیخته و به آن کمک کرده است. و این بیماری همه‌گیر تغییر کار را تسریع کرد و چالش‌ها و همچنین فرصت‌های عظیمی را برای اطمینان از بهره‌مندی افراد بیشتری با راه‌اندازی مجدد گردشگری به ارمغان آورد. ما همچنین در حال پیشرفت قابل توجهی در تبدیل گردشگری به محرک اصلی اقتصادهای سبز، آبی و دیجیتال هستیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که رشد به ضرر مردم یا سیاره ها تمام نمی شود.

اهداف سازمان جهانی گردشگری این فرصت را در اختیار متولیان، دست اندرکاران و فعالان گردشگری کشورمان قرار می‌دهد که همزمان با برنامه‌ریزی به داشته‌های خود با ارزیابی مجدد ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، بررسی نقاط قوت و ضعف با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای آینده گردشگری کشور تلاش کنند. شعار و ماموریت سال ۲۰۲۲ فرصت مغتنمی است تا همزمان با دیگر کشورها از خطاها جلوگیری و موانع توسعه را مرتفع کرده و با مدیریت یکپارچه، افزایش دانش و مهارت‌ها، توسعه پایدار و گردشگری سبز نیز مورد توجه قرار داده و فرصت تولد دوباره گردشگری کشور را ارج نهاده و از مواهب آن بهره‌مند شویم.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.