• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

آغاز کاشت ۲۰۰ هزار پیاز لاله در باغ گل‌های کرج

  • کد خبر : 15512
  • 27 نوامبر 2022 - 10:13
آغاز کاشت ۲۰۰ هزار پیاز لاله در باغ گل‌های کرج
گردشگرآنلاین - سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: عملیات کاشت بیش از ۲۰۰ هزار پیاز لاله در ۲۰ واریته رنگارنگ در باغ گل‌های پارک شهید چمران کرج آغاز شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از البرز، رمضانعلی پوررستمی با اشاره به آغاز عملیات کاشت ۲۰۰ هزار پیاز لاله در باغ گل‌های کرج اظهار کرد: برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره لاله‌ها با ایجاد یک کارگروه ویژه برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته تا جشنواره با کیفیت بهتری برگزار شود.

این مسئول اضافه کرد: جشنواره لاله‌ها اتفاق با شکوهی است که همه ساله به همت مجموعه مدیریت شهری در باغ گل‌های بوستان شهید چمران شور و هیجان خاصی به شهر و شهروندان می‌بخشد.

وی توضیح داد: امسال در باغ گل‌ها علاوه بر گونه‌های دیگر بیش از ۲۰۰ هزار پیاز لاله در ۲۰ واریته و رنگ کاشته خواهد شد که در راستای برنامه ریزی برای برپایی با شکوه نهمین دوره این جشنواره در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان البرز بیش از پنج هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده، از تبدیل گل لاله به نماد روز فرهنگی کرج یاد کرد و افزود: باتوجه به اینکه لاله نماد شهیدانی است که برای دفاع از این مرزو بوم از جان خود گذشته‌اند، مقرر شده این گل به عنوان نماد روز فرهنگی کرج انتخاب شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تاکید کرد: در تلاشیم با برنامه ریزی بهتر اقدامات نوینی در راستای ماندگاری و تثبیت روز فرهنگی کرج در اذهان عمومی برداریم.

باغ گل‌ها در بوستان چمران کرج قرار دارد. این باغ حدودا ۴۰ هکتار مساحت دارد و در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است. همچنین شهربازی این پارک در سال ۹۰ ساخته شده است. می‌توانید با قدم زدن در این باغ رنگارنگ، شاهد ۳۰۰ گونه مختلف گیاهی باشید که از دل خاک سر بر آورده‌اند.

انواع گیاهان مانند یاس هندی، کروپسیس، ارغوان، میخک، ساکولنت و … در این باغ وجود دارد. یکی از جذابیت‌های این باغ، وجود یک فرش گل است که به عنوان بزرگ‌ترین فرش گل در خاورمیانه شناخته می‌شود.

آغاز کاشت ۲۰۰ هزار پیاز لاله در باغ گل‌های کرج

آغاز کاشت ۲۰۰ هزار پیاز لاله در باغ گل‌های کرج

منبع: شهرداری کرج

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.