• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رییس انجمن دفاتر گردشگری استان تهران:

آقای وزیر! فعالان گردشگری در وضعیت اورژانسی هستند

  • کد خبر : 16596
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
آقای وزیر! فعالان گردشگری در وضعیت اورژانسی هستند
گردشگرآنلاین - رییس هیأت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران می‌گوید: نامه‌نگاری‌ها با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هنوز نتیجه‌ای نداشته است و آقای ضرغامی هنوز وقت جلسه با فعالان گردشگری که در وضعیت اورژانسی به سر می‌برند، ندارد.

به گزارش گردشگرآنلاین، امیرپویان رفیعی‌شاد با اشاره به بی‌نتیجه بودن دو نامه‌ای که در ماه‌های گذشته از سوی انجمن دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران خطاب به عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ فرستاده شده است، اظهار کرد: با توجه به رکود و بیکاری در صنعت گردشگری ما از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست برگزاری نشستی فوری با تشکل‌های خصوصی و فعالان گردشگری به منظور اتخاذ راه‌حل و تدبیری اضطراری داشتیم که به این مطالبه پاسخی داده نشد.

او افزود: این انجمن با نزدیک به یک‌هزار عضو، بزرگترین تشکل خصوصی گردشگری کشور است، از طرفی حدود ۲۵۰۰ دفتر خدمات مسافرتی در تهران فعال هستند که در واقع جمع کثیری از فعالان گردشگری در کشور را شامل می‌شوند و هر نوع بحرانی که متوجه آن‌ها شود، کلیت صنعت گردشگری را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای همین در ماه‌های گذشته در دو نامه از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست چاره‌اندیشی فوری برای شرایط اورژانسی پیش آمده داشتیم. همچنین درخواست تشکیل جلسه‌ای را با صاحب‌نظران و فعالان گردشگری مطرح کردیم تا مشکلات و پیشنهادهای خود را رو در رو را با ایشان مطرح کنیم تا شاید گرهی باز شد. با توجه به نقش و جایگاه آقای ضرغامی در هیأت دولت، انتظار می‌رفت ایشان مشکلات صنعت گردشگری را بیشتر در ارتباط با نهادها و دستگاه‌های دیگر است و روزبه‌روز هم حادتر می‌شود، پیگیری کنند.

رییس هیأت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران ادامه داد: در نتیجه نامه‌ دوم که از آقای ضرغامی درخواست کرده بودیم در کنار سفرها و امورات دیگری که انجام می‌دهند، نشست و دیداری هم با فعالان صنعت گردشگری داشته باشند تا طرح مسأله و مشکل کنیم، به ما اعلام شد با معاون گردشگری این وزارتخانه جلسه داشته باشیم. درحالی‌که ما با معاون گردشگری دیدار داشتیم و ایشان هم به خوبی در جریان مشکلات صنعت گردشگری هستند. چنانچه آقای ضرغامی تمایل به شنیدن مشکلات صنعت گردشگری داشته باشد و مایلند باشند برای خروج این صنعت از این بحران کاری انجام دهند، ما پذیرای ایشان خواهیم بود.

او همچنین گفت: این انتظار از سوی دیگر تشکل‌های گردشگری در استان‌ها نیز مطرح است که وقتی آقای ضرغامی به استانی یا شهری سفر می‌کند در کنار بازدید از میراث فرهنگی و معرفی صنایع دستی و خوارک و دیگر جاذبه‌ها، با فعالان گردشگری آن منطقه نیز نشست و جلسه‌ای هم داشته باشد تا در جریان مشکلات آن‌ها قرار گیرد تا شاید از طریق ایشان که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و عضو هیأت دولت است، آن مشکل پیگیری و یا برطرف شود.

رفیعی‌شاد در ادامه، وضعیت صنعت گردشگری و سفر را در ایران “اورژانسی” خواند و افزود: افزایش هزینه‌ها و همچنین شرایط حال حاضر کشور، تمایل به سفر را در مردم کاهش داده است. سفر هرگز در ایران اولویت نبوده و نیست و حالا هم شرایط به گونه‌ای پیش رفته که از سبد بسیاری از خانوارها خارج شده است. وضعیت اقتصادی مردم کمتر اجازه می‌دهد به سفر داخلی فکر کنند و یا برای سفر خارجی برنامه‌ریزی کنند. درحال حاضر بسیاری از آژانس‌داران با ضرر درحال فروش تور و خدمات سفر هستند. تکلیف سفر گردشگران خارجی به ایران هم که معلوم است، نه تنها از اروپا که سفر از بازارهای آسیای شرقی هم با رکود شدیدی مواجه شده است و بعد از سه سال که رکود گردشگری ایران با همه‌گیری کرونا آغاز شده بود، وضعیت ما اورژانسی شده است.

رییس هیأت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران درباره پیشنهادهایی که برای تغییر بازارهای هدف گردشگری مطرح شده است، اظهار کرد: تغییر بازار به این راحتی نیست، چنانکه تبدیل کشورهای غربی و اروپای به بازار گردشگری ایران نیز سال‌ها زمان برده است. ضمن این‌که، سفر از کشورهای همسایه گرفتار دلالی‌هایی شده است که اجازه نمی‌دهد آژانس‌های گردشگری وارد آن شوند، حتی اگر آژانس‌های گردشگری هم وارد بازار کشورهای همسایه شوند، حجم گردشگران این کشورها به اندازه‌ای نیست که کفاف وضعیت وخیم اقتصادی فعالان گردشگری را بدهد.

آقای وزیر! فعالان گردشگری در وضعیت اورژانسی هستند

آقای وزیر! فعالان گردشگری در وضعیت اورژانسی هستند

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16596

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.