• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

آلزایمر در کمین میراث فرهنگی ناملموس

  • کد خبر : 4923
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
آلزایمر در کمین میراث فرهنگی ناملموس

گردشگرآنلاین – میراث فرهنگی ناملموس به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها در معرض خطر قرار گرفته و احتمال فراموشی آن‌ها و جایگزینی آیین‌های بیگانه، دور از انتظار نیست.

به گزارش گردشگرآنلاین از زنجان، عابدین صفایی‌نسب، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ماه‌نشان، با اشاره به اینکه خطر فراموشی میراث فرهنگی ناملموس موضوع بسیار مهمی است اظهار کرد: این شهرستان دارای ۱۰۲ اثر تاریخی و میراث ناملموس بوده که در فهرست ثبت ملی است.

وی با بیان اینکه میراث و آثار ناملموس جامعه شامل آئین‌های سنتی، مناسبت‌های ملی و مذهبی، بازی‌های بومی محلی، صنایع‌دستی، غذاهای سنتی، عروسی و عزا، آئین‌هایی است که ریشه در فرهنگ مردم استان دارد، اضافه کرد: این میراث ناملموس به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها در معرض خطر قرار گرفته و احتمال فراموشی آن‌ها و جایگزینی آیین‌های بیگانه دور از انتظار نیست.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماه‌نشان در اربتاط با اقدامات صورت گرفته در ارتباط با حفظ میراث فرهنگی ناملموس و آیین ها و سنن خاطرنشان کرد: این کارگروه به استناد تصویب‌نامه هیئت‌وزیران با عنوان آئین‌نامه پاسداری از میراث ناملموس شهرها و روستاها و ماده ۵ تصویب‌نامه مذکور تشکیل شد.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایسنا، صفایی نسب اضافه کرد: قرار گرفتن نام برخی از میراث و آثار ناملموس استان زنجان در لیست آثار ناملموس ملی نیز دلیلی برای حفظ همیشگی آن‌ها نبوده و چنانچه آئین به ثبت رسیده ملی به مدت دو سال در جامعه اجرایی و عملیاتی نشود، از لیست آثار ملی حذف خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4923

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.