• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
شالبافیان:

آمادگی راهنمایان گردشگری برای حوزه گردشگری دسترس پذیر

  • کد خبر : 16483
  • 17 دسامبر 2022 - 13:18
آمادگی راهنمایان گردشگری برای حوزه گردشگری دسترس پذیر
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری کشور از آمادگی راهنمایان گردشگری برای حوزه گردشگری دسترس پذیر خبر داد و گفت: مناسب‌سازی تأسیسات حوزه گردشگری، موزه‌ها جزو برنامه های این معاونت است.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی‌اصغر شالبافیان با بیان اینکه مناسب‌سازی تأسیسات حوزه گردشگری، موزه‌ها، آمادگی راهنمایان گردشگری برای حوزه گردشگری دسترس پذیر و دیگر مسائل جزو برنامه‌های ما بوده است، اظهار کرد: نیازسنجی‌های لازم در این حوزه انجام شده و از طرفی برای توسعه متوازن نیاز جزیره کیش پروژه‌های مختلف حوزه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت و کمک‌هایی در حوزه رفع موانع و تسهیلات به عنوان یکی از رویکردهای ما در این سفر دنبال شد.

وی توجه به توسعه جاذبه‌های گردشگری را یکی از لازمه‌های جزیره کیش دانست و گفت: رشد کافی اقامتگاه‌های کیش را در سال‌های اخیر داشتیم اما جاذبه‌های گردشگری به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته است، در عین حال عواملی مانند توسعه پارک‌های موضوعی بخشی از پر کردن اوقات فراغت گردشگران در این راستاست.

وی به حوزه گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: یکی از موانعی که توجیه پذیری اقتصادی حوزه گردشگری دریایی را با خطر مواجه می‌کرد و انگیزه را در سرمایه‌گذاران ایجاد نمی‌کرد، مسئله سوخت بود که با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، بعد از ۲ دهه این امر محقق شد و به گونه‌ای تنظیم شده که این حوزه مورد حمایت واقع شود.

وی افزود: تجهیز و توسعه اسکله‌های تفریحی، مراکز تفریحی ساحلی و … را در جزیره کیش دنبال خواهیم کرد و با اعطای تسهیلات سرمایه‌گذاران را تشویق به این امر می‌کنیم و برای رفع موانعشان اقداماتی انجام شده است تا سرمایه‌گذار با مسائل صدور مجوز سر و کار نداشته باشد.

در ایران فرد کم‌توان، ناتوان یا فرد معلول به کسی گفته می‌شود که بر اثر ضایعه جسمی، ذهنی، روانی یا توأم، اختلال مستمر و قابل توجهی در سلامت و کارآمدی عمومی وی ایجاد گردد، به‌طوری که موجب کاهش استقلال فرد در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی شود. این گروه، شامل معلولین حسی (نظیر ناشنوا و نابینا)، معلولین جسمی و معلولین ذهنی می‌شود.

آمادگی راهنمایان گردشگری برای حوزه گردشگری دسترس پذیر

آمادگی راهنمایان گردشگری برای حوزه گردشگری دسترس پذیر

منبع: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.