• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

آمریکا موزائیک ۲۰۰۰ ساله را به ایتالیا پس‌ داد

  • کد خبر : 11172
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
آمریکا موزائیک ۲۰۰۰ ساله را به ایتالیا پس‌ داد
گردشگرآنلاین - پلیس «اف‌بی‌آی» یک موزائیک رومی که در ایالات متحده آمریکا کشف شده است را به ایتالیا بازگرداند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از آرت‌نیوز پیپر، یک موزائیک ۲۰۰۰ ساله رومی دو هزار ساله حدود یک قرن پس از ناپدید شدن، توسط ماموران پلیس «اف‌بی‌آی» به دولت ایتالیا بازگردانده شد.

این اثر هنری تاریخی که چهره «مدوسا» یکی از اساطیر یونانی را به تصویر می‌کشد، از دهه ۸۰ میلادی در انباری واقع در «لس آنجلس» نگهداری می‌شد.

گروه جرائم هنری «اف‌بی‌آی» از اواخر سال ۲۰۲۰ فعالیت در این پرونده را آغاز کرده بود. هنوز مشخص نیست مالک پیشین این موزائیک چطور این اثر تاریخی را به‌دست آورده بود.

این موزائیک در مقطعی از تاریخ به ۱۶ بخش تقسیم شده است. به لطف شرایط مطلوب انباری که این موزائیک‌ها در آن نگهداری می‌شدند، این آثار تاریخی سالم باقی مانده‌اند.

در حال حاضر متخصصان تلاش می‌کنند، قطعه‌های مختلف این موزائیک را درکنار همدیگر قرار دهند.

«الن گروو»، مامور ویژه «اف‌بی‌آی» بیان کرد: «این موزائیک نباید در لس‌آنجلس باشد، بلکه به مردم «رم» تعلق دارد. این اثر به ما اجازه می‌دهد بخش کوچکی از تاریخچه انسان متعلق به دوهزار سال پیش را درک کنیم.»

ایتالیا با نام رسمی جمهوری ایتالیا کشوری است که در اروپای جنوبی قرار گرفته و پایتخت آن، شهر تاریخی رم است. این کشور، نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیرهٔ سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه‌یافته است و جزو گروه هشت به‌شمار می‌آید. کشور ایتالیا به دلیل شکل ظاهری قلمرو آن به کشور چکمه معروف است.

واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا حدود ۶۰٫۴ میلیون نفر است و ۹۳/۹ درصد مردم آن مسیحی هستند.ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است.

بر اساس محاسبه‌ای که یونسکو انجام داده، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهانی در کشور ایتالیا واقع شده‌است، کشوری کوچک که مساحتش فقط ۰/۲۵ ٪ از کل خشکی‌های جهان است.

آمریکا موزائیک ۲۰۰۰ ساله را به ایتالیا پس‌ داد

آمریکا موزائیک ۲۰۰۰ ساله را به ایتالیا پس‌ داد

منبع: آرت‌نیوز پیپر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.