• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0
مسئولان ریگا در لتونی انجام دادند؛

آموزش مفاهیم شهری به جوانان با بازی ماینکرفت

  • کد خبر : 17559
  • 10 ژانویه 2023 - 13:19
آموزش مفاهیم شهری به جوانان با بازی ماینکرفت
گردشگرآنلاین - مسئولان شهر ریگا برای مشارکت دادن بیشتر جوانان در امور شهری به بازی ویدئویی «ماینکرفت» متوسل شده‌اند تا بتوانند آن‌ها را با مفاهیمی نظیر برنامه‌ریزی شهری بیشتر آشنا کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین، ریگا شهری است که در سال ۲۰۲۲ نمونه‌ای از شهر فراگیر معرفی شد به‌طوری‌که همه افراد جامعه را در سیاست‌های خود گنجانده بود؛ این امر به‌ویژه برای جوانان شهر صدق می‌کرد.

یکی از ابتکارات خلاقانه‌ای که ناشی از رویکرد فراگیری این شهر بود، ایده مشارکت بیشتر جوانان در برنامه‌ریزی شهری بود و مسئولان این کار را نه با روشی قدیمی بلکه با استفاده از بازی ویدئویی محبوب «ماینکرفت» انجام دادند.

ریگا برای ترغیب جوانان در امور شهری، دو پروژه آزمایشی بازی‌محور را انجام داده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان از نقشه پایتخت در محیط بازی استفاده کرد تا جوانان بتوانند با جامعه محلی خود، تاریخ و معماری شهر بیشتر آشنا شوند.

جاستین پانته‌جیوا، عضو شورای شهر ریگا در این رابطه گفت: “می‌پرسید چرا ماینکرفت؟ زیرا معمولاً دسترسی به جوانان برای شهرداری کاری سخت است، اما با این بازی، دسترسی بسیار ممکن و آسان می‌شود.”

حالت خلاق این بازی، امکان طراحی، ساخت و کاوش در شهر را می‌دهد. نسخه آموزشی ماینکرفت که برای همه دانش‌آموزان مؤسسات آموزشی ریگا در دسترس است، به جوانان امکان می‌دهد «کلاس‌های دیجیتالی» تخصصی ایجاد کنند که در آن می‌توانند درباره تاریخچه محله‌ها و خیابان‌های ریگا و چالش‌های شهری مانند تغییرات آب‎وهوایی، جابه‌جایی شهری محتوا داشته باشند و چگونگی استفاده از دانش STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) برای مقابله با چالش‌ها در سطح شهر را بیاموزند.

از زمان راه‌اندازی این بازی در سال ۲۰۱۱، ماینکرفت بیش از ۱۷۰ میلیون بازیکن فعال در سراسر جهان به دست آورده است. این بازی در بین جوانان بسیار محبوب است و برخلاف زبان حرفه‌ای که در مفاهیم شهرسازی استفاده می‌شود، به راحتی می‌توان آن را درک کرد، بنابراین راه خوبی برای درگیر کردن جوانان در امور و برنامه‌ریزی شهری و همچنین کاوش در مکان‌ها است.

شورای شهر ریگا همچنان فعالانه به دنبال راه‌هایی برای انتقال این تجربه منحصربه‌فرد به مدارس بیشتری در ریگا و گسترش آن به طور گسترده در حوزه بالتیک و اتحادیه اروپا است.

آموزش مفاهیم شهری به جوانان با بازی ماینکرفت

آموزش مفاهیم شهری به جوانان با بازی ماینکرفت

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.