• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9
«سمنان» استانی با ظرفیت‌های کم نظیر گردشگری

آیا زیرساخت‌های توسعه صنعت توریسم در قلب ایران برای دوران پساکرونا آماده است؟

  • کد خبر : 1145
  • 28 سپتامبر 2021 - 15:35
آیا زیرساخت‌های توسعه صنعت توریسم در قلب ایران برای دوران پساکرونا آماده است؟
گردشگرآنلاین - استان سمنان قاره‌ای کوچک با تنوع اقلیمی و آب و هوایی مناسب و پاک است و به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیار مقصدی بسیار مناسب برای گردشگران است.

به گزارش گردشگرآنلاین از سمنان، صنعت گردشگری حدود دو سالی به دلیل شیوع کرونا در دنیا، ایران و استان سمنان با رکود و وقفه‌ای مقطعی مواجه شده است؛ اما تلاش‌ها برای معرفی جاذبه‌ها برای بهره‌گیری از گردشگری مجازی و آنلاین و ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری در طول این دوران جهشی قابل توجه در استان سمنان داشته است که لازم است این رویه ادامه یابد.

آنچه در این میان بسیار حائز اهمیت است اینکه برای جذب و جلب نظر گردشگران به استان کویری سمنان با بیشمار جاذبه برای گردشگری لازم است فراهم‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای پذیرش و اسکان گردشگران بیش از پیش مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد تا تلاش‌ها برای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصدی برای گردشگری به ثمر بنشیند.

حمیدرضا دوست محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در همین رابطه  تلاش، همراهی و همدلی دولت، بخش خصوصی، مردم، انجمن‌های مردم نهاد و رسانه ها را از ملزومات اصلی رشد و توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، رونق صنعت گردشگری در کشور است، گفت: رونق این صنعت، اشتغال، شور و نشاط و ایجاد آینده‌ای بهتر برای آیندگان را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار داشت: گرچه صنعت گردشگری در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار وقفه‌ای موقتی شده است، اما با واکسیناسیون گسترده و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در آینده نه چندان دور شاهد رشد چشمگیر صنعت گردشگری خواهیم بود.

دوستمحمدی با بیان اینکه سازمان جهانی گردشگری، «گردشگری را عامل رشد فراگیر» اعلام کرده است، گفت: رونق صنعت گردشگری منجر به رشد در تمامی زمینه‌ها از اقتصاد گرفته تا فرهنگ و اشتغال و … می شود.

وی  از اجرای ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان سمنان خبر داد و گفت: این پروژه ها با هدف افزایش ظرفیت جدید هتلینگ و ایجاد سایر زیرساخت های گردشگری در حال حاضر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله ساخت و اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها یک هزار و ۴۷۹ شغل جدید در استان سمنان ایجاد می شود، این پروژه‌ها را شامل ایجاد هتل، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم گردی، تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع خدماتی رفاهی و سفره‌خانه سنتی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای فعالیت‌های متنوع در حوزه گردشگری و رونق آن در دروان پسا کرونا انجام شده است که از جمله آنها برگزاری جشنواره‌های متعدد گردشگری با توجه به قابلیت‌های گردشگری طبیعی، روستایی و عشایری در نقاط مختلف استان و برپایی بازارچه صنایع‌دستی و سوغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری در شهرهای مختلف است.

دوستمحمدی راه‌اندازی اتوبوس گردشگری برای معرفی بیشتر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان، ارائه پکیج‌های گردشگری از طرف دفاتر خدمات مسافرتی در سطح استان و کشور و ارائه تخفیف ویژه اقامت به گردشگران و مسافران برای ترغیب به سفر را از جمله دیگر برنامه‌های پسا کرونا در استان سمنان برشمرد.

رونق صنعت گردشگری تأثیری مستقیم براشتغال و اقتصاد دارد، بنابراین توجه به این صنعت پول ساز می تواند بسیاری از مشکلات را در حوزه اشتغال و اقتصاد حل کند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.