• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

آیین نوروزگاه در برج تاریخی رادکان برگزار شد

  • کد خبر : 7283
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
آیین نوروزگاه در برج تاریخی رادکان برگزار شد

گردشگرآنلاین – دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی چناران گفت:آیین نوروزگاه و جشنواره غذاهای سنتی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در برج تاریخی رادکان برگزار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمد طاهریان‌مقدم در مراسم نوروزگاه رادکان اظهارداشت: تاکنون بیش از پنج آئین نوروزگاه در شهرستان توسط اقامتگاه‌های بوم‌گردی برگزار شده و امروز آئین نوروزگاه در برج تاریخی رادکان برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران ادامه داد: ایجاد ۶غرفه  صنایع‌دستی، برپایی سیاه چادر، اجرای موسیقی سنتی و جشنواره غذا از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در نوروزگاه  شهرستان چناران اجرا شده است.

وی تصریح کرد:هدف از برگزاری این نوروزگاه شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان، آشنایی گردشگران نوروزی با آداب و رسوم گذشتگان، غذاهای سنتی و صنایع دستی شهرستان است.

طاهریان‌مقدم یادآور شد:شهرستان چناران با توجه به نزدیکی به مشهدمقدس پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است که برای افزایش ماندگاری مسافران در این شهرستان اقداماتی از جمله راه اندازی پنج اقامتگاه بوم‌گردی انجام شده است.

برج نجومی و تاریخی رادکان در نزدیکی شهرستان چناران و ۷۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.ارتفاع این برج ۲۶ متر، قطر داخلی ۱۴ متر و قطر خارجی آن ۲۰ متر است، بنا بر تحقیقات انجام یافته این بنا کاربرد تقویمی و نجومی نیز داشته و آغاز فصل بهار را به خوبی می‎توان رصد کرد، سالانه خیل عظیم علاقه‌مندان به علم نجوم نظاره گر دو پدیده انقلابیون و اعتدالیون با کمک ابزار آلات نجومی و تلسکوپ ها در این مکان هستند.

منبع: تسنیم 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.