• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

ابتکار بلژیک در تشویق شهروندان به مدیریت زباله

  • کد خبر : 20438
  • 07 می 2023 - 10:37
ابتکار بلژیک در تشویق شهروندان به مدیریت زباله
گردشگرآنلاین - مسئولان شرکت ملی بازیافت بلژیک با اجرای ابتکاری جدید، سعی دارند تا شهروندان را به مدیریت مسئولانه زباله‌ها تشویق کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین، شرکت ملی بازیافت بلژیک برنامه جدیدی را راه‌اندازی کرده است که هدف آن ترویج پاکی شهر و جلب توجه به مشکل زباله‌های بازیافت‌نشده است. این برنامه «کلیک» نام دارد و اکنون در سراسر این کشور در دسترس است.

«کلیک» از کاربران می‌خواهد از زباله‌هایی که خود به صورت صحیح بیرون انداخته‌اند، عکس بگیرند. بر اساس عکس ارسالی، یک بارکد به شخص فرستاده می‌شود. پس از این، برنامه کوپن‌هایی را به کاربر پاداش می‌دهد که می‌توان در بعضی از فروشگاه‌ها یا موزه‌ها از آن استفاده کرد.

این ابتکار پیش از این در قالب یک کمپین ضدزباله در شهر آلست اجرا شده بود که هدف آن جلب توجه به مشکل بزرگ زباله در شهر بود. طی یک دوره سه‌هفته‌ای، داوطلبان سعی کردند تا جایی که ممکن است زباله‌های رهاشده در خیابان را جمع‌آوری کنند. سپس مقامات محلی آن‌ها را در میدان گروت مارکت به نمایش گذاشتند تا آگاهی را در مورد اثرات مضر زباله‌ها افزایش دهند.

به گفته مقامات محلی، در سال ۲۰۲۲ خدمات نظافتی ۸۸۰ تن زباله جمع‌آوری کرده است که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است. از این تعداد، ۲۳ تن تخلیه غیرقانونی بوده که نسبت به سال ۲۰۲۱، ۶۰ درصد افزایش داشته است.

این امر باعث شد تا مقامات محلی در سال ۲۰۲۳ کمپین جمع‌آوری زباله را سازماندهی کنند. ۲۴ سازمان غیر دولتی و خصوصی و همچنین ۸۰۰ دانش‌آموز از ۱۲ مدرسه ابتدایی در آن شرکت کردند. زباله‌های جمع‌آوری‌شده سپس در میدان اصلی آلست قرار گرفتند تا همه نظاره‌گر آن باشند.

علاوه بر این، به گفته مقامات شهری، حجم انبوه زباله واکنش‌های زیادی را تاکنون برانگیخته است و به همین علت کمپینی برای متقاعد کردن مردم برای جمع‌آوری زباله به راه افتاد. رویکرد این برنامه بسیار ساده است: به رفتار خوب پاداش می‌دهد!

تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که پاکت زباله را بردارد و زمانی که آن را در ظرف مناسب می‌ریزد از آن عکس بگیرد و سپس پاداش کوپنی دریافت کند.

ابتکار بلژیک در تشویق شهروندان به مدیریت زباله

ابتکار بلژیک در تشویق شهروندان به مدیریت زباله

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.