• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

ابتکار رم برای ترویج شعار پایداری و مصرف مسئولانه انرژی

  • کد خبر : 16415
  • 15 دسامبر 2022 - 12:49
ابتکار رم برای ترویج شعار پایداری و مصرف مسئولانه انرژی
گردشگرآنلاین - رم، پایتخت ایتالیا، برای ترویج پیام پایداری بین شهروندان، درختان کریسمس را مجهز به پنل‌های خورشیدی و همچنین دوچرخه‌های مبدل انرژی کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، درخت کریسمس اصلی رم واقع در میدانی با نام «ونیز» نه به خاطر ظاهرش، بلکه به دلیل بعد زیبایی‌شناسی چشمگیر پنل‌های خورشیدی که به تزئینات آن کمک کرده، در تیتر خبرها قرار گرفته است. دولت محلی با این ابتکار خود قصد دارد که ترویج شعار پایداری و بهره‌وری انرژی را برای مردم به نمایش بگذارد.

درخت‌های کریسمس دیگری نیز در نقاط استراتژیک شهر قرار گرفته است که هدفشان جلب توجه به نیاز به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مصرف مسئولانه‌تر است. نمونه‌ای از آن درختی است که در میدان کاپیتولین روبه‌روی تالار شهر قرار دارد و چراغ‌های آن می‌تواند توسط شهروندانی که رکاب دوچرخه را می‌زنند، روشن شود؛ پیام این اقدام علاوه بر تاکید بر اهمیت انرژی، ارتقای سلامت جسمانی است.

این ابتکار روز گذشته آغاز شد و شهردار رم، روبرتو گوالتیری و اعضای شورای شهر اولین کسانی بودند که چراغ‌های درخت کریسمس را با رکاب زدن، روشن کردند.

چراغ‌های روی درخت به شش دوچرخه پارک‌شده و یک ژنراتور متصل می‌شوند و ساکنان رم و گردشگران از سوی مقامات شهر دعوت می‌شوند تا دوچرخه‌سواری کنند. نام این کمپین، «با ما رکاب بزنید تا کریسمس را درخشان کنیم” است.

واضح است که با توجه به شرایط ژئوپلیتیک (جغرافیای سیاسی) کنونی، کارایی انرژی و پایداری آن بر ذهن همه تأثیر گذاشته است. با این حال، دولت پایتخت ایتالیا از این فرصت در موقعیت بحران استفاده کرده است تا آگاهی مردم را در این رابطه افزایش دهد.

در این زمینه، باغ وحش رم، معروف به Bioparco نیز درخت کریسمس خود را ساخته است که با ۲۵۰۰ بطری پلاستیکی (ارتفاع ۷ متر) جمع‌آوری شده از خیابان، به دست آمده است.

تزئینات این پارک که با الهام از حیوانات پارک انجام شده است از ضایعات فرآیندهای صنعتی، ساختمانی و صنایع‌دستی مانند پنل‌های عایق، پلی استایرن روکش‌های حرارتی، بقایای برش‌های حاصل از دستگاه‌های CNC، لوله‌های خرطومی، تورهای ماهیگیری رها شده و کابل‌های برق ساخته شده است. پیام باغ وحش این است که امسال با بازیافت، استفاده مجدد از زباله‌های پلاستیکی، یک هدیه کریسمس به طبیعت بخشیده شود.

ابتکار رم برای ترویج شعار پایداری و مصرف مسئولانه انرژی

ابتکار رم برای ترویج شعار پایداری و مصرف مسئولانه انرژی

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.