• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

ابراز امیدواری سفیر اتریش برای تعاملات بیشتر با ایران با نتایج خوب مذاکرات وین

  • کد خبر : 2692
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۳۴
ابراز امیدواری سفیر اتریش برای تعاملات بیشتر با ایران با نتایج خوب مذاکرات وین

گردشگرآنلاین – سفیر اتریش در ایران ابراز امیدواری کرد که با نتایج خوب مذاکرات وین و برطرف شدن تحریم‌ها و کرونا زمینه تعاملات بیشتر فراهم شود.

به گزارش گردشگرآنلاین،  وُلُف ویترش هایم سفیر اتریش در ایران در دیدار با استاندار اصفهان  همزمان با مذاکرات وین ضمن تشکر از میزبانی و استقبال خوب مسؤولان استان اصفهان، اظهار داشت: ایران و اتریش همکاری علمی چند صد ساله درباره پزشکی دارند و به عنوان مثال در زمینه شناسایی گیاهان دارویی همکاری‌هایی از ۱۵۰ سال پیش داشته و تاکنون ادامه دارد.

وی افزود: یک دانشمند اتریشی در سال ۱۸۴۰ میلادی صدها نوع گیاه دارویی در ایران شناسایی کرد و در این زمینه دانشنامه‌ای تدوین کرده که هنوز مورد استناد و استفاده مراکز علمی است.

ویترش هایم گفت: با همکاری مراکز علمی ایران، همایشی درباره گیاهان دارویی در اصفهان برگزار و در کنار آن نمایشگاهی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری برپا شود.

سفیر اتریش در ایران درباره مذاکرات وین با اشاره به حضور یکی از ورزشکاران اتریش در باشگاه سپاهان اصفهان، ادامه داد: زمینه‌های فعالیت‌های مشترک بین ایران و اتریش بسیار است که ورزشی و فرهنگی از جمله آن‌ها است.

وی درباره زمینه‌های همکاری در بخش‌های اقتصادی و بازرگانی بیان کرد: در این ماموریت رایزن بازرگانی اتریش در ایران به منظور رسیدگی به درخواست‌ها و پرسش ها در این حوزه همراه من در اصفهان حضور یافت.

ویترش هایم پیرامون شناخت رایزن بازرگانی اتریش از ظرفیت‌ها و فرصت‌های دو طرف در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، تصریح کرد: این شناخت می‌تواند درباره فعالیت‌های اقتصادی ارتباط را آسان کند.

به گزارش گردشگر آنلاین، سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: اتریش در حوزه آموزش گردشگری دارای مدارس بزرگی است و فرصتی برای جوانانی به شمار می‌آید که در این زمینه تمایل به فعالیت دارند.

وی با بیان ظرفیت‌های اتریش در حوزه علوم نوین اظهار داشت: امروز کشورها با چالش‌های متعددی از جمله مباحث زیست محیطی و تغییرات اقلیمی و برخی محدودیت‌ها در این زمینه مواجه هستند که استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند موثر باشد.

ویترش هایم با اشاره به اهدای یک میلیون دُز واکسن کرونا به ایران گفت: باور داریم که حمایت مشترک، زمینه برطرف شدن کووید-۱۹ است و زمانی همه ایمن خواهند بود که واکسن زده باشند.

سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه اکنون اتریش در حال پشت سر گذاشتن موج چهارم کرونا است، ادامه داد: البته در ایران وضعیت متفاوت است و با کنترل شرایط، وضعیت خوبی دارد و با آرامش به مساله کووید-۱۹ می‌نگرد.

سفیر اتریش در ایران ابراز امیدواری کرد که با نتایج خوب مذاکرات وین و برطرف شدن تحریم‌ها و کرونا زمینه تعاملات بیشتر فراهم شود.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2692

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.