• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

اتوبوس‌های شهری در براگانسای پرتغال رایگان شد

  • کد خبر : 19268
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
اتوبوس‌های شهری در براگانسای پرتغال رایگان شد
گردشگرآنلاین - شهرداری براگانسای پرتغال که در طول همه‌گیری کووید-۱۹، حمل‌ونقل عمومی را رایگان کرده بود، تصمیم گرفته است تا این طرح را تا جای ممکن ادامه دهد.

به گزارش گردشگرآنلاین، حمل‌ونقل عمومی رایگان در شهر براگانسای پرتغال در مراحلی است که به گفته شهردار تا زمانی که او تصدی این جایگاه را بر عهده دارد، طرح پابرجا خواهد ماند.

اپراتورهای حمل‌ونقل عمومی اروپایی به سمت ارائه خدمات رایگان برای ساکنان حرکت می‌کنند اما از نظر شهردار چیزی که شهر او باید به آن افتخار کند این است که از بسیاری از شهرداری‌های کشورهای دیگر جلوتر است زیرا چند سال زودتر این طرح را آغاز کرد.

چندین سال پیش، خدمات حمل‌ونقل شهری براگانسا شروع به ارائه خدمات رایگان به کودکان و نوجوانان کرد. با این حال، زمانی که همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، این امر برای بسیاری از خانواده‌ها برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل خصوصی مشکل ایجاد کرد، به همین دلیل است که دولت محلی تصمیم گرفت مزایای جابجایی رایگان را برای همه گسترش دهد و از آن زمان تاکنون هیچ بلیطی توسط سازمان حمل‌ونقل این شهر فروخته نشده است.

در واقع، حمل‌ونقل رایگان نه‌تنها در محدوده شهر، بلکه برای مسیر اتوبوس‌های عمومی شهری که براگانسا را به مناطق نزدیک در همان شهرستان پیوند می‌دهد نیز اعمال می‌شود!

شهردار تاکید کرد که هدف چنین اقدامی این است که از حمل‌ونقل عمومی نه‌تنها برای تسهیل مسائل مالی شهروندان بلکه برای مسائل زیست‌محیطی استفاده شود و نهایتا با تغییرات آب‌وهوایی مبارزه شود.

او خاطرنشان کرده است که این اقدام، حمایتی برای همه خانواده‌ها در شهری است که تنها وسیله حمل‌ونقل عمومی آن اتوبوس است.

پُرتُغال کشوری در جنوب غربی اروپا است. جمعیت آن تقریباً ۱۰/۵ میلیون نفر، پایتخت آن لیسبون و زبان رسمی آن پرتغالی است که از شاخهٔ زبان‌های رومی می‌باشد.

واحد پول پرتغال یورو است. این کشور از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو است و شیوه حکومتی آن جمهوری پارلمانی است. پرتغال جزء کشورهای توسعه‌یافته به‌شمار می‌آید. دین مردم این کشور مسیحیت از شاخه کاتولیک رومی است.

اتوبوس‌های شهری در براگانسای پرتغال رایگان شد

اتوبوس‌های شهری در براگانسای پرتغال رایگان شد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19268

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.