• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

اجرای پروژه شهر خوراکی در بلژیک

  • کد خبر : 19271
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
اجرای پروژه شهر خوراکی در بلژیک
گردشگرآنلاین - شهرداری مشلان بلژیک از اجرای پروژه شهر خوراکی خبر داده است که بر اساس آن مناطقی از شهر میزبان فضاهای سبز، درختان میوه و سبزیجات خوراکی خواهد بود.

به گزارش گردشگرآنلاین، سازمان مدافع محیط زیست «صلح سبز» اعلام کرد که از طرحی برای ایجاد یک شهر خوراکی در مشلان بلژیک حمایت خواهد کرد. این ابتکار که در سال ۲۰۲۱ آغاز شد، در ابتدا پروژه‌ای موسوم به «پاهای سبز» بود و هدف آن سبز کردن یک منطقه کوچک در کنار کلیسای جامع سنت رامبولد اعلام شده بود. با این حال، به جای کاشتن فقط درخت، گروه حمایتگر پروژه پیشنهاد کردند که فضای سبز کلیسا باید میزبان درختان میوه مانند توت، انگور و سیب و همچنین گیاهان مختلف خوردنی باشد.

ایده در واقع این است که فضا از یک میدان عادی که عابران پیاده روزانه از آن عبور می‌کنند، به یک فضای عمومی پر جنب و جوش با مبلمان خیابانی و باغ جذاب تبدیل شود؛ جایی که مردم می‌توانند روزانه در آنجا تردد داشته باشند و محصولاتی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنند و مورد استفاده قرار دهند.

اجرای این پروژه فاصله بین تولید و مصرف را کوتاه می‌کند که همین امر چالش بزرگی برای پایدارتر کردن شهرها محسوب می‌شود. کاهش فاصله بین این دو باعث تنوع زیستی بیشتر و دسترسی به محصولات تازه با ردپای کربن‌صفر می‌شود.

علاوه بر این، چینین اقدامی می تواند به احیای جانوران محلی کمک کند، زیرا بسیاری از حشرات، پستانداران کوچک و پرندگان می‌توانند خانه و مواد غذایی خود را بین گیاهان و درختان میوه پیدا کنند.

در سال ۲۰۲۲، دولت فلاندری مجبور شد ۸۵۰ هزار یورو جریمه به سازمان مدافع محیط زیست «صلح سبز» بپردازد چراکه طرح‌های کاهش آلودگی هوا را انجام نداده بود. اکنون از درآمد این جریمه برای پروژه سبزسازی مشلان استفاده می‌شود.

شورای محلی شهر مشلان نیز تصمیم گرفته است در پروژه شهر خوراکی شرکت کند و این ایده را با ۱۵۰ هزار یورو تامین مالی کرده است.

پاتریک پرینس، رئیس بخش طبیعت و توسعه سبز شهرداری مشلان در این رابطه توضیح داد که مقامات محلی می‌خواهند سنگفرش‌ها و بسیاری از پرچین‌هایی را که در حال حاضر وجود دارد، بردارند. با این کار، منطقه از جذب باران سود زیادی خواهد برد، اما در توسعه مجدد باید تلاش شود تا از بسیاری از درختان موجود محافظت شود.

اجرای پروژه شهر خوراکی در بلژیک

اجرای پروژه شهر خوراکی در بلژیک

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19271

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.