• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
وزیر راه اعلام کرد؛

احتمال فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به خارجی‌ها، بعد از اربعین

  • کد خبر : 9890
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
احتمال فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به خارجی‌ها، بعد از اربعین
گردشگرآنلاین - وزیر راه و شهرسازی گفت: فروش دلاری بلیت هواپیما فعلاً ممنوع است البته احتمال دارد بعد از اربعین تصمیم دیگری گرفته شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، رستم قاسمی در حاشیه جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین از احتمال فروش دلاری بلیت پس از اربعین گفت: بر اساس جلسات اربعین قرار است حدود ۵ میلیون نفر جابه جایی مسافر صورت گیرد و سهم همه ناوگان‌ها مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم ریلی حدود ۳۰۰ هزار نفر، هوایی ۶۰ هزار نفر است و مابقی زائران از جاده‌ها جابه جا می‌شوند گفت: با توجه به اینکه شهریورماه اوج سفرهای داخلی است از مردم تقاضا می‌شود از وسایل حمل و نقل شخصی خود نیز استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در سفر حج فقط با یک ایرلاین ایران ایر ۴۰ هزار نفر مسافر جابه جا کردیم در حال حاضر ۵ شرکت هواپیمایی باید همین تعداد مسافر را جابه جا کنند.

قاسمی گفت: حدودهزارمیلیارد تومان برای اصلاح جاده ها هزینه شده واز میرجاوه تا شلمچه روکش و تعریض جاده ها صورت گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: همان طورکه پیش از این هم اعلام شده ،در بخش هواپیمایی به هیچ عنوان افزایش قیمت بلیت نداریم لذا هم ازچارترکننده ها و هم افرادی که بلیط چارتری تهیه می کنند تقاضا می کنیم از این کار صرف نظر کنند ، چون حتی اگرمجبور شویم بجای ۷۰هزار نفر ۴۰ هزارمسافر جابه جا کنیم ، اجازه پرواز نخواهیم داد.

وی گفت: قیمت بلیت هواپیما همان ۶ میلیون تومان و قطار هم فعلاً ۲۵۰ هزار تومان است که قیمت نهایی اتوبوس و قطار را از طریق رسانه ملی به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

قاسمی تاکید کرد: فروش دلاری فعلاً ممنوع است با شرکت‌های هواپیمایی خاطی برخورد و به سازمان تعزیرات معرفی شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در برخی کلیپ های پخش شده قیمت بلیت نجف با سایر مقصدهای هوایی مقایسه شده است که به دلیل گرانی هزینه فرودگاهی نجف قیمت بلیت عتبات گران تراست .درحال حاضر هم با رایزنی با بخش خصوصی و نخست وزیرعراق در تلاشیم قیمت ها را کاهش دهیم که هنوز به نتیجه نرسیدیم.

منبع: صداوسیما

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.