• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

احداث بالکن در شهر فرانسوی اجباری شد

  • کد خبر : 17674
  • ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
احداث بالکن در شهر فرانسوی اجباری شد
گردشگرآنلاین - شهر "رن" فرانسه، احداث بالکن و فضای بیرونی خصوصی را در ساختمان‌های جدید اجباری کرده است. این شهر پیش از این نیز منشور شهروندان را تهیه کرده است که یکی از اولین اقدامات در فرانسه است که قدرت بیشتری به مردم می‌دهد.

به گزارش گردشگرآنلاین، شورای شهر رن (Rennes) فرانسه نسخه اصلاح شده‌ای از طرح شهرداری را تصویب کرد که سازندگان را مجبور می‌کند یک فضای بیرونی خصوصی برای هر خانه در نظر داشته باشند. این به آن معناست که هر ساختمان آپارتمان جدید در این شهر فرانسوی که بیشتر از دو طبقه است، باید دارای بالکن، پاسیو یا ایوان باشد.

دلیل این تصمیم، تقاضای مردمی است که در پی همه‌گیری کووید ۱۹ به وجود آمد که هر ساکن باید حق و اختیاری برای داشتن فضایی برای هوای تازه در صورت انزوای اجباری داشته باشد. این نمونه بارز روشی است که بیماری همه‌گیر بر برنامه‌ریزی شهری تأثیر گذاشته است.

در تابستان گذشته، موج گرمایی که اروپای غربی را درنوردید، یادآوری مهم دیگری از نیاز به دسترسی به هوای تازه برای ساکنان شهری شد.

 احداث فضاهای بیرونی مانند بالکن و تراس‌ها در گذشته امتیازی برای توسعه‌دهندگان محسوب می‌شد و به عنوان امری لوکس در نظر گرفته می‌شد، با این حال تغییر شرایط در محیط و رویدادهایی مانند همه‌گیری کووید ۱۹، نظر مردم را تغییر داده است که این موضوع را به عنوان یک حق و نه امتیاز در نظر بگیرند.

طرح شهری جدید، توسعه‌دهندگان را ملزم می‌کند فضای بیرونی خصوصی با متراژ حداقل چهار متر مربع برای هر مسکن فراهم کنند. برای آپارتمان‌هایی که چنین چیدمانی در آنها امکان پذیر نیست، استثنا وجود خواهد داشت و در هر صورت باید فضای بیرونی مشترکی برای ساکنان فراهم بیاورند؛ در هر صورت، محصور شدن بین چهار دیوار دیگر در این منطقه وجود نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که این اقدام همچنین شامل محل‌های اسکان دانشجویی، خانه‌های سالمندان یا کارگران نیز می‌شود. در این مورد، قوانین یکسان است، اما حداقل مساحت به سه متر مربع کاهش یافته است.

شهرداری رن همچنین سال گذشته خود را با تصویب منشور شهروندان به پایان رساند؛ سندی که به منظور وادار کردن مقامات منتخب به در نظر گرفتن خواسته‌های ساکنان محلی هنگام پیش‌نویس سیاست‌ها تدوین شده بود. اجرای الزامات قانونی برای فضاهای باز یکی از این نمونه‌ها بود که حتی قبل از ایجاد این طرح انجام شد. شهرداری رن ادعا می‌کند که این اولین منشور از این دست در یک شهر فرانسوی است که اختیار بیشتری برای شهروندان قائل می‌شود.

به عنوان مثال، برای تمام شهروندان حق بازخواست از مدیران شهری وجود خواهد داشت که برای انجام آن باید تنها هزار امضا جمع شود تا یک سوال خاص به منظور مطالبه از مدیران شهری به پرسش گذاشته شود.

احداث بالکن در شهر فرانسوی اجباری شد

احداث بالکن در شهر فرانسوی اجباری شد

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17674

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.