• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
ضرغامی خبر داد

احصای زمینه‌های همکاری‌ گردشگری با کشورهای دیگر

  • کد خبر : 2783
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
احصای زمینه‌های همکاری‌ گردشگری با کشورهای دیگر

گردشگرآنلاین – وزیر میراث فرهنگی ضمن اشاره به دیدار با مقامات ۱۷ کشور مختلف در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری با هدف توسعه روابط گردشگری نوشت: احصای زمینه‌های همکاری مشترک در دستور کار قرار دارد.

به گزارش سرویس دولت گردشگرآنلاین، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتشار مطلبی در صفحه مجازی خود ضمن اشاره به برگزاری مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در مادرید نوشت:

“در حاشیه بیست و چهارمین مجموع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با مقامات گردشگری هند، عمان، عراق، پاکستان، گرجستان، موریس، کویت، ازبکستان، افغانستان، آذربایجان، آلمان، گواتمالا، اندونزی، ایتالیا، ترکیه، مالزی و روسیه مذاکره شد.

احصای زمینه‌های همکاری مشترک در دستور کار قرار دارد”.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

شایان ذکر است که علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در حاشیه بیست و چهارمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که از تاریخ ۹ لغایت ۱۲ آذرماه جاری در شهر مادرید کشور اسپانیا برگزار شده بود؛ با وزرا، مقامات ارشد و سفرای بازار هدف توریسم کشورهای همسایه، منطقه و سایر کشورها دیدارهای متعددی داشت.

وی طی ۳ روز در نشست با مقامات توریسم کشورهای هند، عمان، عراق، پاکستان، گرجستان، موریس، کویت، ازبکستان، افغانستان، آذربایجان، آلمان، گواتمالا، اندونزی، ایتالیا، ترکیه، مالزی و روسیه بر گسترش روابط دو جانبه تاکید کرد و انتقال تجربیات دو کشور در زمینه‌های مختلف توریسم را خواستار شد.

معاون گردشگری در اهم محورهای مطرح شده ضمن دعوت مقامات این کشورها به پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی و صنایع وابسته تهران به سایر موضوعات از جمله استفاده از تجربیات مشترک، حمایت از کسب و کارهای دو کشور و نیز ایجاد زمینه همکاری‌های دو جانبه تأکید کرد.

شالبافیان همچنین در دیدارهای مذکور بر تأثیر روند مدیریت کشورها در مواجهه با بحران کووید-۱۹ و نیز نقش واکسیناسیون بر رونق دوباره این صنعت اشاره کرد.

رهبران توریسم از مناطق مختلف جهانی برای بیست و چهارمین اجلاس مجمع عمومی UNWTO وارد مادرید شده‌اند. وزرای توریسم و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و همینطور مسئولان بخش خصوصی در حوزه گردشگری، در اولین نشست جهانی گردشگری بعد از شروع همه‌گیری کرونا، شرکت خواهند کرد.

در مجموع بیش از هزار شرکت‌کننده به نمایندگی از ۱۳۵ کشور، ازجمله ۸۴ ضرغامی و معاون وی، در مهم‌ترین نشست آژانس تخصصی توریسم سازمان ملل متحد شرکت خواهند کرد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گدرشگری، گفت: «گردشگری جهانی با هدایت UNWTO با چالش‌های امروزی مواجه است و در عین حال به فرصت‌های آینده چشم دوخته است. مجمع عمومی UNWTO عزم این بخش را برای راه‌اندازی مجدد صنعت توریسم، هدایت بهبود توریسم و تبدیل شدن به یک هسته مرکزی برای رسیدن به توسعه پایدار و اقدامات اقلیمی، به نمایش خواهد گذاشت.»

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2783

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.