• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی وعده داد:

احیای چشمه‌علی دامغان و بافت تاریخی سمنان

  • کد خبر : 5843
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۵۹
احیای چشمه‌علی دامغان و بافت تاریخی سمنان

گردشگرآنلاین – مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی از احیای چشمه‌علی دامغان و بافت تاریخی سمنان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، هادی میرزایی  مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی وعده داد: در بازدید از غرفه استان سمنان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک، با همکاری‌های دوجانبه مدیران استان و مدیران ملی، چشمه‌علی دامغان به‌عنوان یک اثر فاخر بین‌المللی احیا شود و زمینه بهره‌برداری بهینه از این اثر با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شود.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی ادامه داد: یکی از نکاتی که در طول سال‌های قبل آسیب دیده در حوزه حفاظت از بافت تاریخی سمنان بوده است که امیدواریم با اهتمام نماینده مردم شریف شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه و مدیرکل استان سمنان، زمینه انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه در راستای تعیین و اعطای کاربری و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی با مالکیت خصوصی و بخش دولتی فراهم شود.

میرزایی ابراز امیدواری کرد: ظرف سه ماه آینده این تفاهم‌نامه منعقد شود و اقدامات اثربخشی در حمایت از مالکان بناهای تاریخی تحقق یابد.

به گزارش گردشگر آنلاین ایسنا نوشت: او گفت: طی هفته‌های آینده کاروانسراهای آجری آهوان و چند بنای تاریخی دامغان نیز واگذار می‌شود و خانه میر ابراهیمی دامغان به‌عنوان موزه آموزش و پرورش احیا خواهد شد.

میرزایی ادامه داد: در 15 سال گذشته اماکن مهمی از استان سمنان از جمله بادگیر خانه کلانتر، خانه طاهری، خانه حشمت اللشکر، کاروانسرای شاه‌عباسی دامغان،کاروانسرای میاندشت و …به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال 1401 بخش عمده‌ای از این بناها با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احیا شود.

او گفت: حفاظت از این بناهای تاریخی با واگذاری امور به مردم ثابت کرده که محدودیت منابع و اعتماد به بخش مردمی می‌تواند زمینه احیا و حفاظت از این مواریث تاریخی و فرهنگی را برای نسل‌های آینده فراهم کند.

 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.