• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

اختصاص میزهای ژئوتوریسم، اکوتوریسم به لرستان

  • کد خبر : 16849
  • 24 دسامبر 2022 - 10:10
اختصاص میزهای ژئوتوریسم، اکوتوریسم به لرستان
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: خوشبختانه در وزارتخانه گردشگری چند میز ژئوتوریسم، اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی و باغی و گردشگری خوراک را به لرستان اختصاص داده‌اند.

به گزارش گردشگرآنلاین – عطا حسن‌پور اظهار کرد: در حوزه گردشگری دو همایش ملی در لرستان با تمام معاونین حوزه گردشگری و مدیران ترویج جهاد کشاورزی کشور برگزار شد.

وی اضافه کرد: همایش آگروتوریسم (کشاورزی ‌گردشگردی) را برگزار کردیم که لرستان در بحث آموزش کشاورزی وگردشگری برای اولین بار به عنوان پایلوت انتخاب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در وزارتخانه گردشگری چندتا میز  تخصص تعریف شده است.

حسن‌پور گفت: خوشبختانه در وزارتخانه گردشگری چند میز ژئوتوریسم، اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی و باغی و گردشگری خوراک را به لرستان اختصاص داده‌اند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر قصد داریم برای سال بعد تقویم تعریف کنیم تا چند تا از این میزها را در لرستان با کمک دیگر ارگان‌های دولتی نظیر محیط زیست، کشاورزی وگردشگری، مذهبی، توریسم ورزشی و … را رونمایی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: استان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی، ژئوتوریسم، اکوتوریسم و کشاورزی و باغی دارد.

زمین‌گردشگری یا ژئوتوریسم  از دو بخش ژئو و توریسم تشکیل شده‌است بخش ژئو جاذبه‌های زمین‌شناسی، ژئومورفولوژی و میراث معدن‌کاری را شامل می‌شود و بخش توریسم آن به عنوان موضوعی چند رشته‌ای، تمامی زیرساختهای صنعت گردشگری از جمله تفسیر، مدیریت، اقامت، تورها و… شامل می‌شود و برخلاف اکوتوریسم (به غلط معادل طبیعت گردی) که جاذبه‌های طبیعت جاندار را در مرکز توجه قرار داده‌است، این صنعت به‌طورکلی با جاذبه‌های طبیعت بی جان سروکار دارد.

مخاطبان زمین‌گردشگری فقط متخصصان و کارشناسان زمین‌شناسی و ژئومورفولوژی نیستند، بلکه گردشگران عادی و علاقه‌مندان طبیعت هستند. در جریان فعالیت‌های زمین‌گردشگری، بازدیدکنندگان ضمن بازدید از پدیده‌های زیبا و ویژه زمین‌شناسی و ژئومورفولوژی، با مبانی پیدایش آن‌ها آشنا شده اهمیت وجودی آن‌ها را درمی‌یابند.

طبیعت‌گردی یا بوم‌گردشگری یا اکوتوریسم گونه‌ای از گردشگری است که در آن گردشگران برای دیدار از مناطق طبیعی نامسکون و دست‌نخوردهٔ جهان سفر می‌کنند و به تماشای گیاهان و پرندگان و ماهی‌ها و دیگر جانوران می‌پردازند.

اختصاص میزهای ژئوتوریسم، اکوتوریسم به لرستان

اختصاص میزهای ژئوتوریسم، اکوتوریسم به لرستان

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.