• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای آغاز احیا و مرمت دیوار تاریخی گرگان

  • کد خبر : 12034
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای آغاز احیا و مرمت دیوار تاریخی گرگان
گردشگرآنلاین - معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای آغاز عملیات مطالعات، احیا و مرمت دیوار تاریخی گرگان خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین از گرگان، جواد واحدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق گردشگری استان گلستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای آغاز عملیات مطالعات، احیا و مرمت دیوار بزرگ گرگان ۵۰ میلیارد ریال اختصاص خواهیم داد که از این میزان ۳۰ میلیارد ریال در سال جاری تخصیص می‌یابد.

وی عنوان کرد: دیوار بزرگ گرگان از موضوعات مهم حوزه میراث‌ فرهنگی استان گلستان است که سال‌ها است مقامات و مردم استان به دنبال احیا و ساماندهی آن بودند که خوشبختانه مدیرکل جدید میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اقدامات مثبتی را برای احیا این اثر تاریخی فاخر اجرایی کرده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی استان‌های شمال شرق کشور نیازمند راه‌اندازی کریدور گردشگری است تا از این فرصت برای حل دغدغه‌های اشتغال و افزایش درآمد ساکنان این مناطق استفاده شود.

وی بیان کرد: استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و رضوی و سمنان می‌توانند بسته پیشنهادی گردشگری کامل تهیه‌ کرده و برای اجرای آن با یکدیگر تفاهم‌نامه امضا کنند.

واحدی ادامه داد: برای تحقق این موضوع مهم مدیران میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها، تشکیل دبیرخانه را در دستور کار خود قرار داده تا ضمن حمایت از طریق وزارتخانه، شمال کشور پایلوت گردشگری شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر سرمایه‌گذاری در تبلیغ فرهنگ‌سازی برنامه محور در سفر به برای تعیین بلیت رفت‌ و برگشت، محل اسکان و مکان‌های مورد بازدید تأکید کرد و گفت: فرهنگ‌سازی در این زمینه سبب می‌شود تا خللی در ارائه خدمات توسط دستگاه‌های مرتبط ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت استانداران در ایجاد زیرساخت‌های حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط مدیران کل بسیار ضروری است.

واحدی گفت: مدیرکل جوان اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در کمتر از یک ماه قرارگیری در این مسئولیت، آغاز بسیار خوبی داشته و توانسته از ظرفیت استاندار و دستگاه‌های اجرایی استان برای توسعه و رونق مأموریت‌های سه‌گانه این اداره‌کل بهره‌مندی مطلوبی داشته باشند.

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای آغاز احیا و مرمت دیوار تاریخی گرگان

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای آغاز احیا و مرمت دیوار تاریخی گرگان

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.