• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

ادامه انتقادها به مدیران گردشگری استان‌ها؛ نقشه راه ندارید

  • کد خبر : 15932
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
ادامه انتقادها به مدیران گردشگری استان‌ها؛ نقشه راه ندارید
گردشگرآنلاین - مدیرکل دفتر مطالعات آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری با بیان این‌که استان‌ها فاقد نقشه راه گردشگری هستند، گفت: بی‌توجهی به زیرساخت‌ها، یکی از دلایل تحقق نیافتن برنامه‌های توسعه گردشگری است.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، زاهد شفیعی ـ مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری ـ در نشست معاونان گردشگری استان‌ها که در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شده است، یادآور شد: حوزه آموزش در سال‌های اخیر یک رویکرد اساسی داشت و آن استقرار نظام جامع آموزش است که چند هدف اصلی دارد، از جمله این اهداف می‌توان به بازنگری محتوای آموزشی و تولید محتوا اشاره کرد.

او با بیان این‌که صنعت گردشگری انسان محور است، اظهار کرد: یک رویکرد تفننی به حوزه آموزش وجود دارد و رویکرد دیگر رویکرد تخصصی است و عیار کشورها در حوزه گردشگری به نیروی انسانی آن‌ها برمی‌گردد.

شفیعی همچنین گفت: یکی از دلایل تحقق نیافتن برنامه‌های توسعه گردشگری، بی‌توجه به زیرساخت‌های کشور است. متاسفانه ما در استان‌ها فقدان نقشه راه داریم و مدیران استانی باید پاسخ دهند که ما به چه تعداد نیروی انسانی، چه تعداد مؤسسه و تور لیدر در گردشگری نیاز داریم.

مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری افزود: باید سیاست‌های کمی و کیفی ما در حوزه آموزش مشخص شود. این روزها تعدد و تراکم مؤسسات فاقد خلاقیت زیاد داریم. در سند توسعه منابع انسانی باید بدانیم به چه تعداد نیروی انسانی نیاز داریم. با این حال هنوز هم در بسیاری از استان‌ها درخواست تأسیس مؤسسه‌های جدید وجود دارد.

او ادامه داد: هدف ما از آموزش، آموزش کاربردی و استقرار شایستگی‌های حرفه‌ای نیروی انسانی گردشگری است. تمام این‌ها کلیت مسیر ما در حوزه گردشگری است.

شفیعی گفت: در حال حاضر ۷۰۰ روستا دارای شناسنامه تامین سلامت هستند و این‌ها به مقاصد ما کمک می‌کنند. همچنین یکی از سندهای خیلی مناسبی که در اختیارمان قرار دارد، سند برند گردشگری است که فاز اول آن به نام هویت بصری برند جمهوری اسلامی ایران تدوین شده و ما سند مصوب هیأت وزیران را هم داریم.

علی‌اصغر شالبافیان ـ‌ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز روز گذشته در این نشست نیز عملکرد برخی معاونان گردشگری استان‌ها را زیرسوال برد و گفت: معاونان گردشگری در استان‌ها یکسری وظایفی برعهده دارند که کم‌تر به آن‌ها پرداخته می‌شود، از جمله بازار خارجی، نظام‌مند کردن رویدادها، آموزش، استفاده از نیروهای توانمند فکری که باید در کنار برنامه‌ریزی برای بازار داخلی مد نظر قرار گیرد.

ادامه انتقادها به مدیران گردشگری استان‌ها؛ نقشه راه ندارید

ادامه انتقادها به مدیران گردشگری استان‌ها؛ نقشه راه ندارید

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15932

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.