• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

ادامه تعطیلی کاخ سعدآباد

  • کد خبر : 22073
  • 29 می 2023 - 12:10
ادامه تعطیلی کاخ سعدآباد
گردشگرآنلاین - تعطیلی دوروزه کاخ سعدآباد که از یکشنبه هفتم خردادماه آغاز شده، تا چهارشنبه دهم خردادماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، بنا بر آنچه روابط عمومی مجموعه سعدآباد اعلام کرده است: مجموعه کاخ‌های سعدآباد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نهم و دهم خردادماه نیز تعطیل است.

این مجموعه همزمان با سفر سلطان عمان به ایران، روزهای یکشنبه و دوشنبه هفتم و هشتم خردادماه را تعطیل اعلام کرده بود. سعدآباد از جمله مجموعه‌های تاریخی است که معمولا از برخی فضاهای آن برای استقبال و اجرای مراسم تشریفات مقامات بلندپایه سیاسی استفاده می‌شود. تلویزیون عمان اعلام کرده است «هیثم بن طارق آل سعید»، سلطان عمان قرار است یکشنبه برای دو روز به ایران سفر کند.

بنا بر اعلام قبلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی «تولیت دو کاخ در مجموعه سعدآباد، یعنی کاخ فریده دیبا (مادر فرح دیبا) و کاخ ملکه‌ مادر به عهده نهاد ریاست‌جمهوری است و این نهاد برای پذیرایی مهمانان خود از کاخ ملکه‌ مادر (معروف به ساختمان جمهور) استفاده می‌کند.»

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد همچنین اعلام کرده که از پنجشنبه، یازدهم خردادماه، پذیرش بازدیدکنندگان را از سر خواهد گرفت.

ساعت کار این مجموعه تاریخی از ۹ تا ۱۹ و فروش بلیت و ورود به مجموعه تا ساعت ۱۷ است.

به گزارش گردشگر آنلاین، مجموعه سعدآباد چهار دوره تاریخی قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و پس از انقلاب ایران را سپری کرده‌است. سعدآباد در دوره قاجار ساخته شد و سکونت‌گاه تابستانی (ییلاق) شاهان این سلسله بود. پس از کودتای ۱۲۹۹ و تصرف آن توسط خاندان پهلوی ساختمان‌های متعددی در آن ساخته شدند که بالغ بر ۱۸ کاخ در ابعاد مختلف می‌شوند. هر یک از ساختمان‌ها محل سکونت یکی از افراد خاندان پهلوی بوده‌است. محمدرضا پهلوی نیز در دهه ۱۳۵۰ در این مکان سکنی گزید که در اوایل سلطنت او ساخت آن به پایان رسید. جدیدترین کاخ این مجموعه نیز کاخ لیلا پهلوی است که متعلق به کوچکترین دختر محمدرضا پهلوی بود و امروزه، موزه آبکار نام گرفته‌است.

این مجموعه تاریخی در خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری واقع شده و درِ دیگر آن از میدان دربند است.

ادامه تعطیلی کاخ سعدآباد

ادامه تعطیلی کاخ سعدآباد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.