• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

ارائه تسهیلات به کارمندان دولتی برای خرید صنایع دستی ایرانی

  • کد خبر : 8150
  • 26 می 2022 - 11:49
ارائه تسهیلات به کارمندان دولتی برای خرید صنایع دستی ایرانی
گردشگرآنلاین - معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، از ارائه تسهیلاتی در جهت حمایت از فروشندگان محصولات صنایع دستی خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، رکود اقتصادی در دوران کرونا، موجب ضرر مالی بسیاری از فعالان حوزه صنایع دستی شد، در همین راستا معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، تسهیلاتی به کارمندان دولتی در جهت حمایت از فروشندگان محصولات صنایع دستی بعد از رکود دوران کرونا در نظر گرفته شده است.

فرهاد غلامعلی فلاح، مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی، در این باره بیان کرد که در راستای حمایت از تولید صنایع دستی همه ساله اعتبارات مختلفی در قالب تسهیلات ارزان قیمت به صنعتگران صنایع دستی اعطا می‌شود. یکی از این اعتبارات، تسهیلات مشاغل خانگی است که اعتبار آن همه ساله از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استانداران ابلاغ شده و دستگاه‌هایی که با دبیرخانه مشاغل خانگی همکاری دارند، می‌توانند نسبت به معرفی و جذب این تسهیلات اقدام نمایند.

تقریبا همه ساله دارندگان مجوز مشاغل خانگی صنایع دستی دومین رتبه را در جذب این اعتبارات کسب می‌نمایند.

این مسئول با اشاره به ارائه تسهیلات از سوی معاونت صنایع دستی بیان کرد که یکی دیگر از اعتبارات تخصیص یافته، تسهیلات فنی اعتباری است که متعلق به معاونت صنایع دستی است.

به گفته فلاح، این تسهیلات، با شراکت دو برابری بانک‌های عامل به تولیدکنندگان غیرخانگی و عرضه کنندگان صنایع دستی تعلق می‌گیرد.

در سال ۱۴۰۰ تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به مبلغ ۴۰۴ میلیارد تومان به معاونت صنایع دستی تخصیص یافت که با مشارکت صندوق کارآفرینی امید، این مبلغ به ۱۱۰۴ میلیارد افزایش پیدا کرد. بخشی از این اعتبارات، برای تولید و سهمی نیز برای فروشگاه‌ها، سایت‌های فروش مجازی و سازندگان بازارچه‌های تخصصی صنایع دستی تعلق می‌گیرد.

ارائه تسهیلات به کارمندان دولت در راستای خرید صنایع دستی

فلاح همچنین با اشاره به اولین طرح اجرایی برای حمایت از بازار تقاضا، بیان کرد اتفاق مهمی که برای اولین بار اجرا می‌شود، اعطای ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ۲.۵ تا ۱۰ میلیون تومانی در قالب کارت‌های الکترونیکی است که در مرحله اول به کارمندان دولت اعطا می‌گردد.

به گفته او، این کارت‌ها فقط در فروشگاه‌های تخصصی و سایت‌های مجازی صنایع دستی که عرضه کننده صنایع دستی ایرانی است ، قابلیت نقد شدن دارند. چنانچه استقبال کارمندان دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی از این تسهیلات کم باشد، در مرحله بعد به عموم آحاد جامعه اعطا می‌گردد.

منبع: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.