• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

ارائه خدمات فرهنگی در مسجد مقدس جمکران

  • کد خبر : 7579
  • 17 آوریل 2022 - 13:10
ارائه خدمات فرهنگی در مسجد مقدس جمکران

گردشگرآنلاین – واحد تکریم زائران غیرایرانی مسجد مقدس جمکران در سال ۱۴۰۰ پذیرای بیش از ۶۳ هزار زائر غیرایرانی از کشورهای مختلف بوده و خدمات فرهنگی متعددی را به آنان ارائه کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، واحد تکریم زائران غیرایرانی مسجد مقدس جمکران در سال ۱۴۰۰ پذیرای بیش از ۶۳ هزار زائر غیرایرانی از کشورهای مختلف بوده و خدمات فرهنگی متعددی را به آنان ارائه کرده است.
این زائران از کشورهایی همچون عراق، هند، پاکستان، بحرین، عربستان، لبنان، کویت، نیجریه، روسیه، عمان، سوریه، افغانستان، ترکیه، فرانسه، آلمان، انگلستان، استرالیا، هلند، کانادا، آمریکا، آذربایجان، گرجستان، تایلند، تانزانیا، هلند، چین، سوئیس، سوئد، ایتالیا، فلسطین و کشورهای آفریقایی به مسجد مقدس جمکران مشرف و از خدمات فرهنگی این مکان مقدس بهره مند شدند.
گفتنی است با کاهش محدویت های کرونایی در ماه های اخیر میزان حضور زائران غیرایرانی در مسجد مقدس جمکران افزایش یافته است و خادمان این مکان مقدس در بخش تکریم زائر برنامه های مختلفی همچون مراسمات مذهبی،  جلسات پرسش و پاسخ به شبهات، سخنرانی با موضوعات مرتبط با شناخت امام زمان(عج) و فرهنگ مهدویت، جلسات شعرخوانی و… را برای این زائران به زبان های مختلف برگزار می کنند.
اهدای هدایای تبرکی، پذیرایی و استقبال از این زائران از دیگر برنامه های واحد تکریم زائرین غیرایرانی مسجد مقدس جمکران است.

مسجدی منسوب به امام زمان(عج)، دوازدهمین امام شیعیان، در حاشیه شهر قم در ایران که گفته شده در قرن چهارم قمری به‌دستور وی ساخته شده است. بنا به گفته میرزا حسین نوری، محدث شیعه قرن چهاردهم، مسجد جمکران به دستور امام زمان(عج) و به‌دست شخصی به نام ابوالحسن از علمای قم بنا شده است. محدث نوری از دیداری سخن گفته است که حسن بن مثله جمکرانی با حضرت مهدی(عج) داشته و امام زمان(عج) دستور ساخت مسجد جمکران را داده است. میرزا حسین نوری، سال وقوع این رخداد را ۳۷۳ یا ۳۹۳ق دانسته و نقل روایت مذکور را به کتاب مونس الحزین شیخ صدوق نسبت داده است. با این حال برخی از محققان در انتساب مسجد جمکران به امام زمان تردید کرده‌اند و به دلایلی استناد جسته‌اند؛ از جمله نام نبردن کتب رجالی شیعه از کتاب مذکور و اشاره نشدن به این ماجرا در دیگر آثار شیخ صدوق.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.