• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

ارائه خدمات نوروزی سامانه ملی سفر به گردشگران خارجی

  • کد خبر : 6932
  • 17 مارس 2022 - 15:04
ارائه خدمات نوروزی سامانه ملی سفر به گردشگران خارجی

گردشگرآنلاین – سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹ نوروز امسال در کنار ارائه خدمات به هموطنان و مسافران داخلی، به گردشگران خارجی نیز به صورت شبانه‌روزی به زبان انگلیسی خدمات ارائه می‌کند.

 به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، خدمات نوروزی پاسخ‌گویی به تماس‌ها، رسیدگی به مسائل و مشکلات مسافران و گردشگران خارجی در امور مختلف اطلاعاتی و خدماتی از جمله ورود موقت و خروج گمرکی از تمامی مرزهای کشور از جمله فعالیت‌هایی است که کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی از گذشته تا کنون در سرفصل فعالیت‌ها و وظایف خود قرار داده است.

در این راستا نوروز ۱۴۰۱ به منظور تسهیل در تردد گردشگران خارجی و رونق صنعت گردشگری در کشورمان، مسائل و مشکلات گردشگران خارجی در روزهای کاری و حتی ایام تعطیل به صورت ۲۴ ساعته از طریق سامانه خدمات نوروزی ۰۹۶۲۹ بررسی و رسیدگی می‌شود.
مسافران و گردشگران خارجی در صورت مواجهه با هرگونه مشکلات گمرکی یا انتظامی، نیاز به خدمات امداد خودرو و یا اطلاعات راه، آب و هوا، اقامت و … در هر نقطه از ایران می‌توانند با سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند و برای حل مشکل و یا دریافت راهنمایی‌های لازم از تجارب و دانش تخصصی کارشناسان مربوطه به زبان انگلیسی بهره‌مند شوند.

عراق در سال ۹۸ بیشترین تعداد مسافر را در ایران داشته، درحالی‌که تراز سفر اروپایی‌ها به ایران منفی شده، اما در مقابل، سفر از برخی کشورها همچون عمان به ایران، رشد بالای ۹۰ درصد را تجربه کرده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سالنامه آماری ۹۸ که به تازگی منتشر کرده، تعداد مسافران ورودی به کشور را هشت میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۰ نفر در آن سال اعلام کرده و همه آن‌ها را در شمار «گردشگر» قرار داده است. بر اساس این اطلاعات آماری، هفت میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۰ مسافر در سال ۹۸ «بدون ویزا» وارد ایران شده‌اند و فقط ۴۲۲ هزار و ۸۱۸ نفر «ویزای جهانگردی» گرفته بودند. ورود بدون روادید به ایران، ۷۴.۴۲ درصد رشد داشته، درحالی‌که ورود با ویزای جهانگردی با ۳۸ درصد کاهش مواجه شده است.

در سال ۹۸ که به رغم اعتقاد مسؤولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورود گردشگران خارجی به ایران روند صعودی را در پیش گرفته بود، سفر با سایر روادیدها، از جمله زیارتی، کاهش داشته است. در آن سال، ۷۱۱ هزار و ۱۴۴ نفر با ویزای زیارتی به ایران آمده‌اند که در مقایسه با یک سال قبل، بیش از ۵۷ درصد افت داشته است. سال ۹۷ برای یک میلیون و ۶۸۵ هزار و ۳۷۴ نفر ویزای زیارتی صادر شده بود.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.