• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
معاون استانداری فارس:

سایت جهانی تخت جمشید نیازمند ارائه خدمات گردشگری

  • کد خبر : 12703
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
سایت جهانی تخت جمشید نیازمند ارائه خدمات گردشگری
گردشگرآنلاین - معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: با توجه به اهمیت گردشگری تاریخی در شهرستان مرودشت، ارائه خدمات رفاهی به گردشگران به ویژه در کنار سایت جهانی تخت جمشید ضروری است.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمد فرخ‌زاده در نشست پنجره واحد گردشگری در ارتباط با سایت جهانی تخت جمشید گفت: هتل جهانگردی تخت جمشید یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند خدمات خوبی را به گردشگران شهرستان مرودشت ارائه دهد اما این مجموعه سالهاست بدون تغییر و توسعه باقیمانده و فکری به حال توسعه آن نشده است.

به نقل از میراث فرهنگی، فرخ‌زاده اظهار کرد: این منطقه در زمینه افزایش واحدهای اقامتی و رفع سایر نیازهای گردشگران از جمله خدمات رستورانی و مرکز تفریحی خانوادگی نیازمند تغییر است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد: همچنین این هتل سال‌ها در بحث میزان سهمیه تخصیصی آب مصرفی مشکلاتی را داشت که با طرح موضوع در کارگروه پنجره واحد و همکاری آبفای استان و همراهی و مشارکت مدیران اجرایی هتل، مشکل تامین آب ظرف ۲ هفته آینده مرتفع می‌شود.

بیشتر بخوانید:
مجموعه جهانی تخت‌ جمشید نورافشانی می‌شود
طرح گردشگری پل معلق خلخال به سرمایه گذارجدید واگذار می‌شود
فرآیند جذب گردشگر برای زندان هارون کلید خورد
دستاوردهای برگزاری گرامیداشت هفته گردشگری در ۵ استان منتخب

فرخ‌زاده گفت: با توجه به ظرفیت‌های مختلف حوزه گردشگری فارس اعم از گردشگری تاریخی، سلامت و طبیعت گردی، بهترین راه جذب گردشگر، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه است.

او خاطرنشان کرد: درخواستهای متعددی در زمینه ساخت مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بومگردی، سفره خانه‌های سنتی، هتل‌ها و اردوگاه‌های گردشگری در کارگروه رفع موانع معاونت گردشگری ارائه شده که با جلسات، بازدیدهای میدانی و پیگیری‌های متعدد بیش از ۵۰ درصد از مسائل و مشکلات رفع شد و این روند با قوت ادامه خواهد یافت.

تخت جمشید یا پارسه نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان، پیوسته پایتخت تشریفاتی امپراتوری هخامنشیان بوده‌است. در این شهر باستانی کاخی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده‌است و به مدت حدود ۲۰۰ سال آباد بوده‌است. در نخستین روز سال نو گروه‌های زیادی از کشورهای گوناگون به نمایندگی از ساتراپی‌ها یا استانداری‌ها با پیشکش‌هایی متنوع در تخت جمشید جمع می‌شدند و هدایای خود را به شاه پیشکش می‌کردند.

ارائه خدمات گردشگری در سایت جهانی تخت جمشید ضروری است

ارائه خدمات گردشگری در سایت جهانی تخت جمشید ضروری است

منبع: معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.