• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
استاندار اردبیل:

اردبیل میزبانی شایسته برای گردشگران نوروزی خواهد بود

  • کد خبر : 6415
  • 24 فوریه 2022 - 11:55
اردبیل میزبانی شایسته برای گردشگران نوروزی خواهد بود

گردشگرآنلاین – استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن تنوع جاذبه‌های گردشگری در ایام تعطیلات نوروزی میزبانی شایسته برای مسافران و گردشگران خواهد بود.

 به گزارش گردشگرآنلاین، سید حامد عاملی در جلسه ستاد خدمات سفر ایام نوروز در اردبیل اظهار کرد: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در سطح استان تلاش بر این است تا با بهبود شرایط کرونایی بتوانیم میزبان مسافران و گردشگران از مناطق مختلف کشور باشیم.

وی ارائه این خدمات را با رعایت موازین بهداشتی یادآور شد و تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر آمادگی خود را برای ارائه خدمات به مسافران در ایام تعطیلات نوروزی اعلام کردند که از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به نیروی انتظامی، راهداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان اشاره کرد.

استاندار اردبیل گفت: سازمان صمت و تعزیرات در کنار فرمانداری‌ها باید بر نحوه پخت و عرضه نان و سایر نیازمندی مردم و مسافران در این ایام توجه کرده و با راه‌اندازی کشیک مراکز خدماتی در خدمت مسافران و گردشگران باشند.

عاملی افزود: در شهرهای سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل که عمده مسافران و گردشگران این مناطق حاضر می‌شوند، مقرر شد تا مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی آماده حضور مسافران بوده و با اعلام نرخ‌ها گردشگران را در جریان امور خدماتی و نحوه بهره‌مندی از تنوع خدمات قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: ستاد خدمات استان تا پایان سال با برگزاری جلسات مرتب و منظم هفتگی سعی خواهند کرد تا مشکلات احتمالی را برطرف و امکان بهره‌برداری از ۲۲۰ هتل، هتل آپارتمان، میهمان‌پذیر و سایر مجتمع‌های آبدرمانی‌ها، مراکز پذیرایی بین شهری و شهری را با کیفیت و مطلوبیت مناسب مهیا کنند.

یکی از شهرهای مهم و باستانی ایران اردبیل است. این شهر در شمال غربی کشور در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا در میان دشتی با همین نام قرار دارد. اردبیل نامی اوستایی به‌معنای شهر مقدس است. این شهر باستانی قدمتی بالغ بر سه هزار سال دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی آن، قرار گرفتن در حاشیه جاده ابریشم در گذشته تاریخ پر اهمیتی را به خود دیده است. این شهر در طول تاریخ گذرگاه کاروان‌های تجاری و نظامی متعددی بوده و همین امر سبب احداث آثار و بناهای تاریخی بسیاری همچون کاروان‌سراها در این شهر شده است.

بازدید از جاهای دیدنی اردبیل و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر در برنامه بسیاری از گردشگران قرار دارد. اردبیل سر حلقه سلسله صفویه بوده است و چند تن از پادشاهان ایران در این شهر سکونت کرده‌اند. بر اساس نظر برخی باستان‌شناسان تمدن و سکونت در این شهر به ۶ هزار سال پیش از میلاد می‌رسد. محوطه‌های باستان‌شناسی و آثار کشف شده در این شهر گواهی بر قدمت دیرینه این منطقه در طول تاریخ است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.