• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

ارزان‌ترین مقاصد گردشگری جهان کدامند؟

  • کد خبر : 15772
  • 01 دسامبر 2022 - 13:53
ارزان‌ترین مقاصد گردشگری جهان کدامند؟
گردشگرآنلاین - ارزان‌ترین مقاصد گردشگری جهان شامل مریدای مکزیک، والنسیای اسپانیا، ورشوی لهستان، کاستاریکا و مقدونیه می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، سفر کردن یکی از لذت‌بخش‌‌ترین تفریحات مردم جهان است و آن‌ها را با آداب و رسوم و فرهنگ کشورهای مختلف آشنا می‌کند، اما بسیاری از افراد به علت اوضاع اقتصادی نامناسب، نمی‌توانند به شهرهای زیبای دنیا سفر کنند. یک راه‌حل ساده برای این افراد این است که به جای صرف‌نظرکردن از سفر و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری متنوع، به‌دنبال پیدا کردن مکان‌های ارزان، با هزینه‌های زندگی نسبتاً پایین باشند. در ادامه شما را با ارزان‌ترین مقاصد گردشگری جهان آشنا می‌کنیم:

مریدا، مکزیک

مریدا، بزرگ‌ترین شهر در شبه جزیره یوکاتان مکزیک است و حدود سه ساعت‌ونیم با غرب کانکون فاصله دارد که این موقعیت مکانی آن را به یک جایگزین محبوب برای مقاصد ساحلی گران‌تر تبدیل کرده است. گردشگران می‌توانند سوار اتوبوس شوند و با قیمت مناسب خود را از کانکون به مریدا برسانند. آن‌ها پس از ورود به این شهر متوجه می‌شوند که تقریباً همه‌ چیز در مریدا ارزان است.

مسافران برای پیدا کردن غذای مورد علاقه خود کافی است به‌اندازه چند بلوک از سمت میدان مرکزی شهر پیاده‌روی کنند تا ارزان‌ترین و معتبرترین گزینه‌ها را بیابند. همچنین فرصت‌های زیادی برای چشیدن غذاهای خیابانی مکزیکی وجود دارد. موزه‌های متنوعی نیز در سرتاسر مریدا یافت می‌شود که می‌توان به صورت رایگان یا با هزینه بسیار کمی به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. تقریباً هر شب، رویدادهای رایگانی از اجرای زنده موسیقی گرفته تا نمایش‌های صوتی و نوری که تاریخ مریدا را به تصویر می‌کشد، در میدان مرکزی شهر برگزار می‌شود.

ارزان‌ترین مقاصد گردشگری جهان کدامند؟

کاستاریکا

کاستاریکا به دلیل جاذبه‌های طبیعی زیاد که شامل جنگل‌های بارانی، آتشفشان‌ها و سواحل می‌شود، مقصدی مقرون‌به‌صرفه و سرگرم‌کننده برای گردشگران محسوب می‌شود. این کشور که دارای زیرساخت‌های توسعه‌یافته و طیف گسترده‌ای از امکانات توریستی است، به‌سرعت به محبوب‌ترین مقصد اقتصادی برای بازدید در آمریکای مرکزی تبدیل می‌شود.

ساحل پلایا مانوئل آنتونیو (Playa Manuel Antonio) که از سن خوزه تنها ۳۰ دقیقه با اتومبیل فاصله دارد، یکی از محبوب‌ترین سواحل در کاستاریکا محسوب می‌شود و برای موج‌سواری عالی است. همچنین آبشارهای زیادی در سراسر کاستاریکا وجود دارد که زیبایی منحصربه‌فرد دارد و بازدید از آن‌ها به گردشگران ماجراجو توصیه می‌شود. شهرهای Cahuita و Puerto Viejo که در سمت دریای کارائیب کاستاریکا قرار دارند، دارای سواحل زیبای ماسه سفید و مکان‌های ارزان‌قیمتی برای غذا خوردن است.

کاستاریکا یکی از بهترین کشورها برای بازدید افرادی است که در جستجوی مقاصد گردشگری ارزان و عاشق فضای باز هستند. آن‌ها می‌توانند از انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیاد نظیر موج‌سواری، غواصی و کایاک‌سواری در این بهشت زیبا لذت ببرند.

ارزان‌ترین مقاصد گردشگری؛ والنسیا، اسپانیا

بسیاری از مردم فکر می‌کنند در غرب اروپا مکان‌های ارزانی برای گردشگری وجود ندارد، اما این تصور اشتباه است. اگرچه بازدید از اسپانیا به اندازه کشورهای دیگر مانند تایلند، مقرون‌به‌صرفه نیست، اما در مقایسه با انگلستان، سوئیس، کانادا و بسیاری از مقاصد دیگر، نسبتاً ارزان است. والنسیا که از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا محسوب می‌شود، دارای رستوران‌های متنوع و فروشگاه‌های مواد غذایی ارزان قیمت است.

نخستین کاری که پس از رسیدن به این شهر زیبا به مسافران توصیه می‌شود، گردش در خیابان‌های سنگفرش شده است. کلیسای جامع والنسیا که تاریخ آن به قرن سیزدهم باز می‌گردد، یکی از مکان‌هایی است که ارزش دیدن دارد.

همچنین این شهر ساحلی دارای باغ‌ها و پارک‌های معروف است و گردشگران می‌توانند از شهر هنر و علوم آن دیدن کنند. آن‌ها با تهیه کارت شهر والنسیا (Valencia City Card) می‌توانند به طور رایگان از بعضی موزه‌ها بازدید کنند، از تخفیف برای دیدن مکان‌های دیگر برخوردار شوند و به طور نامحدود از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

ارزان‌ترین مقاصد گردشگری جهان کدامند؟

مقدونیه

این کشور کوچک و زیبا، جواهری پنهان در شبه جزیره بالکان به شمار می‌رود و دارای دهکده‌های زیبا، غذاهای لذیذ و تاریخ غنی است که اکثر مسافران را راضی نگه می‌دارد. اسکوپیه، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور است که به خاطر مجسمه‌های بی‌ شمار خود شهرت دارد، اما زیبایی واقعی در ۱۵ کیلومتر خارج از شهر و در دره ماتکاکانیون (Matka Canyon) نهفته است. این دره که یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی مقدونیه محسوب می‌شود، محل عبور رودخانه‌ای به همین نام است و چند صومعه قدیمی را در خود جای می‌دهد.

دریاچه اوهرید (Lake Ohrid) در مرز آلبانی نیز یکی از قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه‌های اروپا و مکانی فوق‌العاده برای کایاک‌سواری، بادبانی، غواصی و پاراگلایدر است. در واقع مقدونیه یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها برای ورزش تفریحی و مخاطره‌آمیز پاراگلایدر در اروپا است. اتوبوس‌های زیادی اطراف شهر وجود دارد و سفر سه‌ساعته از اسکوپیه به اهرید که تنها هشت یورو هزینه دارد، امکان گشت‌و گذار در این کشور زیبا را فراهم می‌کند.

ارزان‌ترین مقاصد گردشگری؛ ورشو، لهستان

لهستان یکی از کشورهایی است که بخشی از اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، اما هنوز واحد پول خود را به یورو تغییر نداده است. این موضوع بدان معنا است که زلوتی لهستان، چهار برابر ارزان‌تر از یورو و قیمت‌های این کشور در مقایسه با اروپای غربی، بسیار پایین‌تر است.

ورشو، پایتخت لهستان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور محسوب می‌شود و جاذبه‌های دیدنی بی‌نظیر از کوه گرفته تا دریاچه‌های خیره کننده و پارک‌های ملی زیبا در آن یافت می‌شود. گردش در لهستان برای دوستداران طبیعت و کسانی که به دنبال معماری قدیمی هستند، بسیار مناسب است.

همچنین بازدید بسیاری از شگفتی‌های طبیعی این کشور رایگان و بعضی دیگر بسیار ارزان است. حمل‌ونقل کارآمد و مقرون‌به‌صرفه در لهستان شامل مترو، اتوبوس‌های عمومی، تراموا و تاکسی‌های اوبر می‌شود.

ارزان‌ترین مقاصد گردشگری جهان کدامند؟

ارزان‌ترین مقاصد گردشگری جهان کدامند؟

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.