• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ارسال دومین مرحله از کمک‌ها به زائرین اربعین توسط نیروی هوایی ارتش

  • کد خبر : 11309
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
ارسال دومین مرحله از کمک‌ها به زائرین اربعین توسط نیروی هوایی ارتش
گردشگرآنلاین - دومین مرحله از کمکها به زائرین اربعین حسینی با دوفروند هواپیمای ۷۴۷ و سی ۱۳۰ از مشهد مقدس و فرودگاه مهرآباد به کشور عراق و فرودگاه ایلام ارسال شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، امیر سرتیپ واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش  گفت: محموله مواد غذایی و آب معدنی مورد نیاز زائران اربعین حسینی (ع) به وزن ۲۰۰ تن با دو فروند هواپیمای ۷۴۷ و سی۱۳۰  نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز از پایگاه هوایی شهید حبیبی مشهد و پایگاه هوایی مهراباد به عتبات عالیات و فرودگاه ایلام ارسال شد.
وی  افزود: محموله دیگری را هم نیروی هوایی ارتش روز جمعه به وزن ۱۰۰ تن شامل انواع مواد غذایی و آب معدنی به صورت زمینی به مرزهای کشور ارسال کرده است.
امیر سرتیپ واحدی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی هوایی‌ ارتش همیشه پا در رکاب و تا هر زمان که نیاز باشد به کمک‌رسانی اقدام خواهد کرد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی مشهد هم گفت: با توجه به ازدحام جمعیت زائران اربعین برای تامین مواد این کمکها به صورت پروازی به کشور عراق ارسال شده است.
امیر سرتیپ بهرام نژاد با اشاره به اینکه اقلام ارسالی امروز به همت آستان قدس رضوی تهیه و اهدا شده است، افزود: این نیرو آمادگی کامل دارد تا در کمترین زمان ممکن برای ارسال محموله‌ها خدمت رسانی کند.

نیروی هوایی‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران (به‌اختصار: نهاجا) یکی از ۴ نیروی زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران است، که مسئولیت حفاظت از مرزهای هوایی و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران را برعهده دارد. ریشه‌های شکل‌گیری نیروی هوایی در ایران، به دوره سلطنت احمدشاه قاجار بازمی‌گردد، که با کوشش نخست‌وزیر وقت؛ رضاخان سردار سپه، در سال ۱۳۰۳ نیروی هوایی شاهنشاهی ایران تأسیس شد.

نیروی هوایی در دوره سلطنت محمدرضا شاه، توسعه یافت و با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ نام آن به فرم کنونی تغییر پیدا کرد. در خلال جنگ ایران و عراق و در پی اعمال تحریم‌های بین‌المللی، ناوگان نیروی هوایی ارتش به شدت آسیب دید و هم‌اکنون بر پایه آمار غیررسمی، نیروی هوایی‌ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۳۴۵ فروند هواپیمای جنگنده در اختیار دارد و به عنوان نهمین نیروی هوایی جهان شناخته می‌شود. در حال حاضر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرماندهی نیروی هوایی ارتش را برعهده دارد.

ارسال دومین مرحله از کمک‌ها به زائرین اربعین توسط نیروی هوایی ارتش

ارسال دومین مرحله از کمک‌ها به زائرین اربعین توسط نیروی هوایی‌ ارتش

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11309

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.