• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

ارسال طرح اولیه بنای مقبره الشهدا دریاچه تا پایان دی ماه

  • کد خبر : 4991
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
ارسال طرح اولیه بنای مقبره الشهدا دریاچه تا پایان دی ماه

گردشگرآنلاین – اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به همراه مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری از مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس و بنای مقبره الشهدا بازدید کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، نرگس معدنی‌پور، علیرضا نادعلی، زهرا شمس احسان و سید احمد علوی از اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس بازدید کردند. اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جزیره تنب کوچک (مقبره الشهدا) با اهدای گل به مقام شامخ شهدای گمنام دریاچه شهدای خلیج فارس ادای احترام کردند.

در ادامه فریدون رضوی‌کیا مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران ضمن تشریح ویژگی‌های مجموعه فرهنگی، گردشگری دریاچه شهدای خلیح فارس، از تشکیل جلسات هیئت امنای یادمان شهدای دریاچه خبر داد و گفت: طرح اولیه بنای مقبره الشهدا دریاچه تا پایان دی ماه امسال به هیئت امنا ارائه خواهد شد.

رضوی‌کیا با اشاره به مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری دو تن از شهدای گمنام با حضور مردم و مسئولین به استقبال شهروندان و گردشگران شهری از مزار شهدای گمنام دریاچه اشاره و اظهار امیدواری کرد با حمایت‌های شهردار تهران و اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بودجه مناسبی در سال ۱۴۰۱ برای طراحی و ساخت بنای یادمان شهدای گمنام دریاچه اختصاص یابد تا بتوان با همکاری شهرداری منطقه ۲۲ احداث بنای یادمان را با سرعت، آغاز و در سالگرد تشییع و تدفین شهدا، بنای یادمان شهدای دریاچه، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به اینکه در ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در باغ راز هستی بنای یادمان شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات و با مشارکت شهرداری تهران در حال احداث است، گفت: بنای یاد شده در زمینی به وسعت ۳ هزار مترمربع و با زیربنای ۶ هزار مترمربع با کاربری فرهنگی، مذهبی احداث می‌شود.

رضوی‌کیا اظهار امیدواری کرد با حمایت شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، شاهد افتتاح و بهره‌‌برداری از بنای یادمانی و مقبره الشهدا و مجتمع فرهنگی مذهبی مجاور آن باشیم.

سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران در جریان بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا از منطقه ۲۲ نسبت به موضوع کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در این منطقه هشدار داد.

وی گفت: اتفاق ناگوار توسعه نامتوازن منطقه است، اکنون بدون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در حال بارگذاری جمعیت در منطقه ۲۲ است. ناگواری زمانی خود را نشان می‌دهد که برج‌های در حال ساخت تکمیل شوند و جمعیت سرازیر این منطقه شود اما با کمبود مدرسه، مهدکودک، مسجد و زمین بازی و … مواجه شود.

علوی ترافیک را واضح‌ترین مشکل توسعه نا متوازن این منطقه خواند و تأکید کرد: نگرانی ما آن است که به علت کمبود سرانه‌های فرهنگی و ورزشی و تفریحی دریاچه شهدای خلیج فارس و دریاچه چیتگر تنها جوابگوی مردم منطقه باشند و دیگر جایی برای سایر مردم تهران نماند.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از تسنیم،رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران منطقه ۲۲ را منطقه‌ای تازه ساخت با شهروندانی دارای فرهنگی‌های متفاوت خواند و افزود: این موضوع می‌تواند یک فرصت باشد برای اینکه هویت محله را با تدبیر خود شکل دهیم.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4991

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.