• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

ارمنستان تمام محدودیت‌های سفر را لغو کرد

  • کد خبر : 10405
  • 22 آگوست 2022 - 14:17
ارمنستان تمام محدودیت‌های سفر را لغو کرد
گردشگرآنلاین- ارمنستان تمام محدودیت‌های سفر در ارتباط با کووید-۱۹ را لغو کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، دولت ارمنستان اعلام کرد: تمام محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹ برای سفر به این کشور لغو شده است و مسافران می‌توانند با مجوزهای معتبر به مانند گذشته به این کشور سفر کنند.

ارمنستان در همسایگی ایران قرار دارد که ویزای آن هنگام ورود و در مبادی مرزی با اعتبار ۳ تا ۹ ماه صادر می‌شود. ارمنستان در سال‌های اخیر در شمار کشورهای پرسفر ایرانی‌ها قرار گرفته است.

علاوه‌بر ارمنستان، ‌ترکیه و گرجستان، از جمله کشورهای همسایه ایران هستند که دیگر محدودیتی برای سفر ندارند. پیش از این نیز، ۳۰ کشور اروپایی محدودیت‌های کووید را برای مسافران به طور کامل لغو کرده‌اند. این درحالی است که بسیاری از کشورهای آسیایی  مقررات محدودکننده کرونا برای سفر در دوران همه‌گیری کووید را متعهدانه ادامه داده‌اند. در ایران نیز طبق آخرین مصوبه ستاد کرونا، مسافران برای ورود به کشور همچنان باید مدارک واکسیناسیون و یا بهبودی از بیماری کووید یا تست PCR را نشان دهند.

ارمنستان  با نام رسمی جمهوری ارمنستان کشوری محصور در خشکی در قفقاز جنوبی، غرب آسیا است که در سرزمین کوهستانی ارمنستان واقع است. این کشور، از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان و قره باغ،از جنوب با ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و از غرب با ترکیه مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور، ایروان و زبان رسمی آن ارمنی است.

ارمنستان نخستین کشوری بود که در اوایل قرن چهارم میلادی، مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفت و کلیسای آن، «کلیسای حواری ارمنی» کاملاً خودمختار و متفاوت با کلیساهای دیگر در جهان است.

گردشگری یکی از منابع اصلی درآمد کشور ارمنستان می‌باشد که نقش مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می‌کند. در سال‌های اخیر، ورود گردشگران خارجی به این کشور افزایش داشته‌است. عمده گردشگران خارجی حاضر از کشورهای منطقه به این کشور سفر می‌کنند که بر اساس آمار سال ۲۰۱۴ (میلادی)، ۴۴ درصد آن‌ها از روسیه، ۲۸ درصد از گرجستان، ۱۲ تا ۱۴ درصد از اتحادیه اروپا و ۷ درصد از ایران می‌باشند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.