• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

از تقویت خدمات گردشگری تا ایده ساخت هتل دانشگاه در پاسارگاد

  • کد خبر : 11256
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
از تقویت خدمات گردشگری تا ایده ساخت هتل دانشگاه در پاسارگاد
گردشگرآنلاین - در پی ابراز نارضایتی استاندار فارس از روند توسعه گردشگری شهرستان پاسارگاد، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری از مناطق مختلف این شهرستان بازدید کرد که به دنبال این بازدید، تقویت خدمات شهری برای گردشگران و ساخت هتل دانشگاه در پاسارگاد در دستورکار قرارگرفت.

به گزارش گردشگرآنلاین از فارس، محمد فرخ زاده که از سوی محمد هادی ایمانیه استاندار فارس مأمور پیگیری توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان پاسارگاد شده است، اظهار کرد: با وجود اینکه این شهرستان، مجموعه جهانی پاسارگاد را در خود جای داده، اما فاقد هتل است.
وی افزود: گردشگران در سفر به این شهرستان، برای اسکان از منازل مبله یا خانه‌های مسافر استفاده می‌کنند؛ بنابراین قرار شد یک ساختمان نیمه کاره مربوط به دانشگاه علمی کاربردی به ساخت یک هتل در این شهر اختصاص داده شود.

لزوم پیگیری در سطح ملی
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اظهار کرد: البته بایستی در وهله اول مذاکرات در سطح ملی انجام شود و در صورت موافقت، فراخوان سرمایه گذاری در این مکان را برای جامعه هتلداران اعلام کنیم تا با ساخت هتل دانشگاه و راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با گردشگری در این ساختمان بتوانیم گام موثری در مسیر توسعه گردشگری این شهرستان برداریم.

گفتنی است، بنا به تعریفی در هتل دانشگاه یا مدرسه هتل‌داری (Hotel School)، علاقه‌مندان به حوزه گردشگری به صورت نظری و عملی، در رشته‌های صنعت هتل‌داری، رستوران داری، مدیریت تور، بوم گردی و حمل و نقل گردشگران آموزش می‌بینند ضمن اینکه این مرکز، قادر به میزبانی گردشگران و مسافران نیز هست.

بررسی مشکلات شهری
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در بخش دیگری از این گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ادامه داد: در بازدید میدانی که از شهر مادرسلیمان و مجموعه میراث جهانی پاسارگاد انجام دادیم متوجه شدیم که این مناطق با مسائل مختلفی روبه رو هستند که بخشی از این مشکلات مربوط به حوزه راه و شهرسازی است.
وی اظهار داشت: در این بازدید با حضور در شورای ترافیک شهرستان پاسارگاد مسائل مربوط به این شهرستان از جمله تابلوهای راهنما، میدان‌راه‌ها، اصلاح‌های هندسی و همچنین مشکلات تعویض و ایمن‌سازی معابر و طرح ترافیکی برای ورود و خروج به شهر مورد بررسی قرار گرفت.
این مقام مسئول افزود: پس از ارزیابی این مشکلات مقرر شد طرحی در شورای ترافیک شهرستان آماده شود؛ این طرح باید برنامه زمانبندی یک ساله داشته باشد و متناسب با آن پیش‌بینی‌های لازم برای رفع نواقص و موانع در این حوزه انجام شود.

از تقویت خدمات گردشگری تا ایده ساخت هتل دانشگاه در پاسارگاد
بازدید هشتم شهریور ۱۴۰۱ استاندار فارس از مجموعه میراث جهانی پاسارگاد و ابراز نارضایتی وی از وضعیت خدمات و زیرساخت گردشگری این شهرستان
ضرورت رسیدگی به وضعیت ورودی‌ سایت جهانی پاسارگاد
فرخ زاده با بیان اینکه وضعیت ورودی‌ مربوط به سایت جهانی پاسارگاد از دیگر مواردی بود که در این بازدید پیگیری شد، گفت: متأسفانه این ورودی‌ بسیار نامناسب است و قرار شد تدابیری برای حل این مشکل اتخاذ شود؛ در واقع باید با تملک زمین وایجاد راستگردی از جاده اصلی به ورودی شهر بخشی از این مشکل حل شود.
وی عنوان کرد: همین مشکل در ورودی شهر پاسارگاد هم وجود دارد؛ ورودی شهر هم یک تقاطع غیرهمسطح دارد که دارای شرایط مناسبی نیست. در حال حاضر کار تسطیح آن آغاز شده و در ادامه بایستی به‌گونه‌ای این کار را پیش ببرند تا هم زیبایی آن حفظ شود و هم به دلیل حادثه‌خیز بودن امکان نشستن مردم در این محل وجود نداشته باشد.
معاون استاندار فارس اضافه کرد: بحث پیاده راه کردن ورودی سایت جهانی پاسارگاد نیز مطرح شد چراکه نیاز است راه دسترسی از پُشت موزه ایجاد و در این مسیر بستر ارائه خدمات برای گردشگران فراهم شود.
فرخ زاده ادامه داد: بازنگری پروژه‌ها و طرح جامع شهر مادر سلیمان و پاسارگاد نیز در دستور کار قرار گرفت تا از این طریق مسائل زمین، ارتفاع و محدودیت‌های میراثی در ساخت و ساز را به ویژه در حریم درجه ۲ حل کنند.

لزوم اجرای طرح «خیابان‌های الگو» برای ایجاد نظم
وی بیان داشت: ورودی نامناسب سایت جهانی پاسارگاد، وضعیت نامطلوب تابلوهای معرف کاربری و نوع ساخت و ساز سنتی باعث شکل‌گیری یک خیابان کاملا بی‌نظم شده که برای حل این مشکل قرار شد شورای شهر مادر سلیمان با کمک شهرداری آن منطقه تلاش کنند تا طرحی با عنوان «خیابان‌های الگو» را در این منطقه اجرا کنند.
این مقام مسئول افزود: این طرح شامل کف‌سازی مناسب و ایمن، کانال تأسیسات، فضای سبز، مسائل مربوط به ایمنی ترافیک و تابلوهای معرف کاربری، بحث ایمن‌سازی برق و خط گرم برق، مسائل مربوط به مبلمان شهری، زدودن اغتشاشات بصری و زیباسازی می‌شود.
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به بازدید از امامزاده حسین (ع) سعادتشهر گفت: این امام زاده‌ از مکان کوچک اقامتی برخوردار است و به دلیل اینکه در محل تردد قرار دارد نیازمند توجه و رسیدگی است؛ البته در این بازدید مشکلاتی در حوزه زمین و بحث تعریض معبر و همچنین بحث حمایت شهرداری برای تقویت این مکان از نظر اقتصادی مطرح بود.
وی یادآور شد: جلسه‌ای را با هیأت امنای این امامزاده برگزار کردیم و در نهایت قرار شد که شهرداری پاسارگاد یک لایحه دوفوریتی را به شورای شهر ارائه کند و زمینی را که در منتهی‌الیه پُشت امام زاده قرار گرفته و سالهاست که بدون استفاده است در اختیار امامزاده قرار گیرد.

توسعه امامزاده حسین (ع) با حل مشکلات زمین و تعریض معبر
معاون استاندار افزود: مجموعه هیأت امنای این امامزاده هم قرار شد همکاری‌های لازم را برای تعریض معبر داشته باشند به طوری که به جز روبه رو، از کنار امامزاده هم دسترسی به خیابان اصلی فراهم شود.
وی ادامه داد: ایجاد چند مغازه و فروشگاه متناسب با نیازهای زائرین در مقابل این مجموعه هم به صورت قرارداد کار مشترک یا واگذاری در دستور کار قرار گرفت.
فرخ زاده رفع نواقص معماری و سازه‌ای در امامزاده را از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این بازدید قلمداد کرد.

استاندار فارس روز سه‌شنبه ۸شهریورماه در هفتمین روز از هفته دولت در سفر به شهرستان پاسارگاد از زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان بازدید کرد که با ابراز نارضایتی استاندار و تأکید وی بر تغییر مدیریتی اداره میراث فرهنگی این شهرستان همراه بود.
محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در زمان حضور در مجموعه تاریخی پاسارگاد شامل آرامگاه کوروش و دیگر آثار تاریخی ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو، از وضعیت محوطه، روند نگهداری و ارائه خدمات رفاهی به گردشگران در این مجموعه ابراز نارضایتی کرد.
استاندار فارس در این بازدید خواهان ارائه توضیح از سوی رئیس اداره میراث فرهنگی پاسارگاد شد که اهالی و مسئولان منطقه گفتند که وی، طی ماه های گذشته در منطقه حضور میدانی مشهودی نداشته است
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادتشهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز واقع است. این شهرستان آثار تاریخی پاسارگاد شامل آرامگاه کوروش را در خود جای داده است، آثاری که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

از تقویت خدمات گردشگری تا ایده ساخت هتل دانشگاه در پاسارگاد

از تقویت خدمات گردشگری تا ایده ساخت هتل دانشگاه در پاسارگاد

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.