• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

استان بوشهر میزبان زائران اردوهای راهیان نور دریایی است

  • کد خبر : 5520
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
استان بوشهر میزبان زائران اردوهای راهیان نور دریایی است

گردشگرآنلاین – مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه استان بوشهر گفت: این استان از ۲۰ اسفند امسال تا ۱۱ فروردین سال آینده میزبان و پذیرای زائران اردوهای راهیان نور دریایی است.

به گزارش گردشگرآنلاین، سرهنگ عبدالهادی صبحانی‌خواه  صبح امروز در نشست هماهنگی اردوهای راهیان نور دریایی استان بوشهر با بیان اینکه هر ساله اردوهای راهیان نور در ابعاد زمینی و دریایی در کشور انجام می‌شود اظهار داشت: در ۲ سال گذشته به سبب شیوع بیماری کرونا فعالیت این اردوها متوقف شد و اکنون که وضعیت و شرایط بیماری کرونا قدری بهبود یافته امسال برای اجرا اردوهای راهیان نور برنامه‌ریزی شده است.

وی اردو راهیان نور را یک حرکت بزرگ فرهنگی تربیتی دانست و بیان کرد: این اردوها در سالیان زیاد در کشور به‌عنوان تجربه موفق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که توانسته است با ایجاد موج همدلی و امید و تقویت و همبستگی روحیه حماسی و حماسه‌آفرینی در جامعه نقش‌آفرینی کند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر چندین سال است که میزبان زائران اردوهای راهیان نور دریایی است اما در ۲ سال اخیر به سبب شرایط ویروس منحوس کرونا اجرا این برنامه فرهنگی برای حفظ سلامتی جامعه متوقف شد که سعی شده در این مدت در بستر فضای مجازی و عرصه‌های دیگر این برنامه ادامه یابد ولی امسال خوشبختانه شرایط بهتری فراهم شده است و تلاش می‌شود تا با استفاده از سوابق و تجربیات سال‌های گذشته این برنامه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا اجرا شود.

صبحانی‌خواه با اشاره به اینکه فرهنگ حماسه رزمندگان در جنگ تحمیلی ۸ ساله به‌عنوان گنجینه گرانبها به نسل جوان منتقل می‌شود تصریح کرد: جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۸۰۰ بار مورد بمباران و هدف موشک‌های رژیم بعث عراق قرار گرفت و مردم مقاوم این جزیره مقتدرانه ایستادگی کردند.

وی از برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی از نیمه دوم اسفند ماه امسال خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر از ۲۰ اسفند امسال تا ۱۱ فروردین سال آینده پذیرای زائران اردوهای راهیان نور دریایی است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر خاطرنشان کرد: زائران راهیان نور دریایی از سراسر کشور به مدت ۳ روز به استان بوشهر اعزام می‌شوند که در این مدت ضمن بازدید از بیمارستان صحرایی، مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس و ۲ نمایشگاه‌ دفاع مقدس در جزیره مقاوم خارگ، در قالب گردشگری تعالی بخش نیز از موزه شهید رئیس علی دلواری در دلوار، موزه دریا و دریانوردی ارتش در بوشهر، موزه مردم‌شناسی و نیروگاه اتمی بوشهر بازدید می‌کنند.

صبحانی‌خواه افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی نظیر بازگو رشادت‌ها از سوی راویان دفاع مقدس در شناورها و شاهدان عینی حوادث اتفاق افتاده در جزیره مقاوم خارگ برای زائران کاروان‌های راهیان نور دریایی برنامه‌ریزی شده است که ان‌شاءالله این برنامه‌ها در مدت حضور زائران در استان بوشهر اجرا می‌شود.

جزیره مقاوم خارگ برای دهمین سال میزبان زائران اردوهای راهیان نور دریایی می‌شود

به گزارش گردشگر آنلاین، فرمانده ناحیه بسیج سپاه ثارالله جزیره خارگ نیز در این نشست با اشاره به برگزاری اردوهای نور دریایی خارگ گفت: جزیره مقاوم خارگ امسال برای دهمین سال میزبان زائران اردوهای راهیان نور دریایی در جزیره‌ای هستند که در دوران ۸ سال دفاع مقدس به تعداد روزهای دوران هشت سال دفاع مقدس، آماج حملات رژیم بعث عراق قرار گرفت اما همه مردم، مسئولان و کسانیکه در این جزیره حضور داشتند جانانه در برابر دشمن مقاومت کردند و جزیره خارگ را به یک جزیره مقاوم تبدیل کردند.

سرهنگ سیروس حیاتی اضافه کرد: امروز این رسالت بر عهده ما است تا با برگزاری اردوهای و برنامه‌های فرهنگی دیگر این اتفاقات مهمی را که در این جزیره به‌عنوان بخشی از خاک زرین و نگین گرانبها استان بوشهر اتفاق افتاده است شناسایی و به نسل جدید و به‌ویژه کسانیکه در این جزیره حضور پیدا می‌کنند منتقل شود.

وی یادآور شد: استان بوشهر ۳۱۹ شهید والامقام را در جزیره مقاوم خارگ و آب‌های اطراف آن در دوران ۸ سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی و اهداف والا آن کرده است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.