• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7

استرداد ۱۰۳ قطعه اشیاء تاریخی به کرمانشاه با حکم دیوان عالی کشور

  • کد خبر : 5919
  • 06 فوریه 2022 - 10:01
استرداد ۱۰۳ قطعه اشیاء تاریخی به کرمانشاه با حکم دیوان عالی کشور

گردشگرآنلاین – مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از استرداد ۱۰۳ قلم اشیاء تاریخی با حکم دیوان عالی کشور به این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، صدیقه پرواره مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اعلام این خبر اظهار کرد: صدور حکمی ناصحیح از سوی محکمه تجدید نظر کرمانشاه که حکم به عودت اشیاء تاریخی ۱۰۳ قلم شی تاریخی به نفع متهم صادر شده بود، با اعتراض واحد حقوقی اداره‌کل متوقف شد.

صدیقه پرواره مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، افزود: واحد حقوقی اداره‌کل استان خلاف قانون بودن رای صادره را به ریاست کل دادگستری استان منعکس و با پیگیری و مذاکرات به عمل آمده در این خصوص دستور توقف عملیات اجرایی برای عدم استرداد اشیای مکشوفه به متهم اخذ شد.

صدیقه پرواره مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه ادامه داد: برمبنای نظر رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و مشاوران قوه قضائیه که رای تجدید نظر را واجد ایراد دانسته، اعاده دادرسی تجویز و پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

صدیقه پرواره مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در خاتمه تصریح کرد: در نهایت با حکمی از سوی دیوان عالی کشور، حکم دادگاه تجدید نظر استان نقض واسترداد اشیاء تاریخی ۱۰۳ قلم اشیای مکشوفه مربوط به دوره‌های هزاره قبل از میلاد، هزاره اول، اشکانی و سلوکی به نفع وزارت  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضبط شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.