• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی و گردشگری کردستان

  • کد خبر : 19146
  • 15 مارس 2023 - 11:41
استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی و گردشگری کردستان
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: راهنمایان گردشگری استان از اول فروردین‌۱۴۰۲ به مدت ۱۲ روز در۲ نوبت‌کاری به راهنمایی گردشگران در اماکن و بناهای تاریخی و گردشگری استان می پردازند.

به گزارش گردشگرآنلاین از کردستان، منصور مهرزاد در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: استان کردستان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی است که باید این قابلیت‌ها به شکل مناسبی به گردشگران معرفی شود در این راستا و با هدف آمادگی و ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی، یک دوره آموزشی با حضور راهنمایان به‌منظور بازآموزی و تشریح وظایف آن‌ها در سنندج برگزار شد.

وی اعلام کرد: در این دوره آموزشی مباحثی شامل معرفی جاذبه‌های تاریخی استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفر و آشنایی راهنمایان گردشگری با مراکز خدماتی و بهداشتی ضروری مطرح شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه این راهنمایان به‌صورت ویژه در شهرهای گردشگرپذیر استان فعالیت خواهند داشت، ادامه داد: مسجد جامع سنندج، عمارت خسروآباد، عمارت مشیر دیوان، موزه باستان‌ شناسی سنندج و موزه مردم‌شناسی خانه کُرد از جمله اماکن تاریخی هستند که راهنمایان گردشگری به‌صورت شیفتی در این بناها مستقر می‌شوند.

مهرزاد اضافه کرد: حضور راهنمایان در محل بناهای تاریخی و موزه‌ها این امکان را به گردشگران و مسافران نوروزی می‌دهد که اطلاعات بیشتری در خصوص آثار تاریخی و دیگر اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری استان کسب کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متعدد بتوانیم در مناطق مختلف استان، نوروزی متفاوت برای مهمانان و گردشگران خلق کنیم.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول (بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی و گردشگری کردستان

استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی و گردشگری کردستان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.