• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
ضرغامی:

استمهال وام‌های مراکز گردشگری به مدت ۲ سال تصویب شد

  • کد خبر : 15784
  • 03 دسامبر 2022 - 9:43
استمهال وام‌های مراکز گردشگری به مدت ۲ سال تصویب شد
گردشگرآنلاین - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در نشست شورای اقتصاد کشور که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، استمهال وام‌های مراکز گردشگری که رقم زیادی هم هست، به مدت دو سال تصویب شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، عزت‌الله ضرغامی در آیین افتتاح مجتمع گردشگری رونیکاپلاس در دلیجان که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، استاندار مرکزی و جمعی دیگر از مسئولان انجام شد، اظهار کرد: استان مرکزی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزو استان‌های سرآمد است.

وی بافت تاریخی نراق را فوق‌العاده مطرح کرد و گفت: دلیجان به‌نوبه خود پروژه‌های گردشگری دارد و تلاش بر این است که از محل اعتبارات استانی، ملی و بین‌المللی بهره‌برداری شود و با استفاده از این اعتبارات، زمینه برای گردشگری هرچه بیشتر فراهم شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه باید با پروژه‌های گردشگری که نیازمند مرمت و بازسازی هستند، زمینه برای گردشگری مردم فراهم شود، تصریح کرد: غار نخجیر دلیجان از جاذبه‌های گردشگری شهر نراق است و نعمت خدادادی به‌شمار می‌رود که در کمتر جایی وجود دارد.

ضرغامی با اشاره به بازدید از بعضی پروژه‌های شهرستان دلیجان خاطرنشان کرد: در این پروژه‌ها، باید سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد و جاذبه‌های تکمیلی برای این پروژه‌ها ایجاد شود.

وی بر ضرورت تکمیل پروژه‌های دارای جاذبه‌های گردشگری به‌منظور بهره‌مندی مطلوب مردم از خدمات تاکید کرد و گفت: باید پروژه‌ها به گونه‌ای تکمیل شود تا شرایط برای همه اعضای خانواده به‌ویژه «گردشگری خانواده‌محور» فراهم شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: مجتمع‌های گردشگری بین راهی خوبی در دلیجان احداث شده است و با سرمایه‌گذاران با انگیزه و پرتلاش برای ادامه پروژه‌های مشابه مذاکره شد.

ضرغامی استان مرکزی را در زمینه ماموریت‌های این وزارتخانه سرآمد مطرح کرد و گفت: استان مرکزی با غنای زیاد و حفظ انگیزه سرمایه‌گذاران در آینده‌ای نزدیک، چهره بهتری در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در نشست شورای اقتصاد کشور که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، استمهال وام‌های مراکز گردشگری که رقم زیادی هم هست به مدت دو سال تصویب شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همچنین در زمینه سایر مشوق‌ها برای پروژه‌های گردشگری ازجمله عوارض، زمین، خدمات زیربنایی و زیرساختی نیز اتفاقات مطلوبی صورت گرفته است.

ضرغامی تصریح کرد: همچنین براساس توافقنامه با وزارت نیرو مقرر شد هزینه برق و آب استاندارد مراکز گردشگری با قیمت کم محاسبه شود و گاز و سوخت یارانه‌ای برای شناورها در گردشگری دریایی محاسبه شود.

وی توضیح داد: هفته گذشته نیز در نشست با وزارت صمت برای صندوق حمایت از صادرکنندگان حوزه گردشگری به‌منظور تضمین برای تورگردانان و آژانس‌دارهایی که از حوادث متضرر می‌شوند، توافق لازم به عمل آمد که این مهم موجب رونق و انگیزه فعالان این حوزه خواهد شد.

استمهال وام‌های مراکز گردشگری به مدت ۲ سال تصویب شد

استمهال وام‌های مراکز گردشگری به مدت ۲ سال تصویب شد

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.