• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

اسکله غیرمجاز تالاب بین‌المللی زریوار قلع و قمع شد

  • کد خبر : 2032
  • 20 نوامبر 2021 - 17:48
اسکله غیرمجاز تالاب بین‌المللی زریوار قلع و قمع شد

گردشگرآنلاین – مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: اسکله غیرمجاز تالاب بین‌المللی زریوار با حکم دستگاه قضا قلع و قمع شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از سنندج، فریبا رضائی  با بیان اینکه اسکله غیرمجاز تالاب بین‌المللی زریوار با حکم دستگاه قضا قلع و قمع شد، اظهار کرد: این اسکله در سال‌های گذشته و بدون مجوز در تالاب زریوار ایجاد شده بود که با تلاش و پیگیری‌های مداوم حفاظت محیط زیست استان کردستان و شهرستان مریوان تخریب شد.

تالاب زریوار

تالاب زریوار

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: این اسکله غیرمجاز که سالیان متمادی موجب بد منظر شدن نمای طبیعی تالاب زریوار، آلودگی آب توسط قایق‌های موتوری و بی‌نظمی در فضای گردشگری تالاب شده بود با حضور قاضی پرونده، پرسنل و یگان حفاظت محیط زیست مریوان، عوامل اجرایی شهرداری، اداره برق شهرستان و همکاری نیروی انتظامی تخریب و کاملاً پاکسازی شد.

 

رضائی تدوین برنامه قایقرانی را از دیگر اقدامات مهم بر روی تالاب زریوار عنوان کرد و گفت: دو اسکله دیگر قایقرانی تالاب دارای مجوز هستند، اما  باید براساس مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در قالب یک اسکله واحد با مجوز و نظارت حفاظت محیط زیست و دستورالعمل های آن اقدام به فعالیت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان عنوان کرد: تفاوت مدیریت چند سال اخیر  با سنوات گذشته این است که در گذشته مدیریت بر اساس وضعیت موجود صورت می‌گرفت و برنامه‌ای منسجم نداشت، اما اکنون برنامه مدیریت جامع زریوار تدوین و تصویب شده و به ذی نفعان ابلاغ شده است و مخالفت با تقاضاهای غیرمنطقی و مخرب اکولوژیکی زریوار در چند سال اخیر، گواه حسن نظارت محیط زیست در حوزه است.

گردشگری تالاب زریوار

گردشگری تالاب زریوار

 

این پناهگاه حیات وحش  با مساحت ۳۲۹۲ هکتار در فاصله ۳ کیلومتری شهرستان مریوان واقع شده است و علاوه بر ارزش های زیست محیطی، از مکانهای دیدنی و گردشگری استان کردستان محسوب می شود. پناهگاه حیات وحش زریوار برابر مصوبه ۳۰۴ شورای عالی محیط زیست در تاریخ ۱۳۸۸ ثبت و یکی از منحصر به فردترین تالاب های آب شیرین منطقه است که دارای حیات وحش بسیار متنوع بوده و محلی برای حضور پرندگان بومی و مهاجر است براساس آخرین آمارشناسایی ۲۷۸ گونه پرنده در پناهگاه وجود دارد تالاب زریوار که در ۱۳ اسفند سال ۹۷ بعنوان بیست و پنجمین تالاب بین‌المللی کشور در کنوانسیون رامسر ثبت شده و با وسعت ۲ هزار و ۴۰۳ هکتار در پناهگاه زریوار قرار گرفته و ۸۵۵ هکتار آن پهنه آبی است.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.