• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

اشتغال ۱۱۱۰ نفر در صنایع‌دستی زنجان محقق شد

  • کد خبر : 4448
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
اشتغال ۱۱۱۰ نفر در صنایع‌دستی زنجان محقق شد

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، از ایجاد زمینه اشتغال برای ۱۱۱۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی زنجان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از زنجان امیر ارجمند گفت: در ۹ ماهه امسال زمینه اشتغال ۱۱۱۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی استان زنجان فراهم شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۰۴۲ فقره پروانه تولید انفرادی، ۱۱ فقره پروانه تولید کارگاهی، ۶۰ کارت شناسایی و یک جواز تاسیس کارگاهی بود که این مجوزها در راستای توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی، ایجاد اشتغال، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و نیز گسترش و توسعه صنایع‌دستی در استان صادر شده است.

این مسئول تصریح کرد: زنجان از استان‌های برجسته در زمینه صنایع‌دستی کشور بوده و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور، کالاها و آثار ارزشمندی را در زمینه چاقوسازی، ملیله‌کاری، گلیم‌بافی، چاروق‌دوزی، پلاس‌بافی، معرق‌کاری و غیره خلق کرده است.

ارجمند، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی را در افزایش ماندگاری جوانان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت به شهرها، مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان، توسعه صنایع‌دستی روستایی و ارتقای درآمد روستائیان دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده حوزه صنایع‌دستی در بخش توسعه روستایی و عشایری بوده است.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، گفتنی است، ۳۶۰ رشته صنایع‌دستی در ایران فعال است که از این تعداد، ۵۵ رشته متعلق به استان زنجان است. هم‌اکنون هزاران نفر در این استان از محل تولید و فروش صنایع‌دستی ارتزاق می‌کنند و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور، کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.