• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

اطلس جامع گردشگری هرمزگان تهیه می‌شود

  • کد خبر : 16964
  • 25 دسامبر 2022 - 11:06
اطلس جامع گردشگری هرمزگان تهیه می‌شود
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: اطلس جامع گردشگری هرمزگان تهیه می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از هرمزگان، محمد محسنی با اعلام این خبر گفت: اطلس جامع گردشگری استان با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی، شهرداری، جهاد کشاورزی، محیط‌زیست و… با محوریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهیه می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان او افزود: این اطلس حوزه مأموریتی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به لحاظ جغرافیای فعالیت‌ها مشخص می‌کند و محدوده کار و فعالیت افرادی که می‌خواهند در این سه حوزه اقدام کنند را تعیین می‌کند.

او با اشاره به اینکه کارکرد اطلس جامع گردشگری استان ۱۰ ساله است، ادامه داد: اطلس جامع گردشگری باید بتواند تا ۱۰ سال آینده پاسخگوی مراجعین و فعالان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشد.

محسنی تصریح کرد: اطلس جامع گردشگری استان هرمزگان دارای اطلاعات کاملی شامل پیشینه تاریخی، ویژگی‌های قومی و مذهبی، آداب‌ورسوم، موسیقی، بازی‌های محلی و معرفی جاذبه‌های گردشگری، موقعیت جغرافیایی و اجتماعی شهرها، مسیرها و روستاهای هدف گردشگری و … است که خیلی از فرایندهای صدور مجوزها را تسهیل می‌کند.

هُرمُزگان نام یکی از استان‌های جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته‌است. مرکز این استان، کلانشهر بندرعباس می‌باشد.

استان هرمزگان تا سال ۱۳۱۶ جزئی از ایالت بنادر و جزایر خلیج‌فارس به مرکزیت بوشهر بوده‌است. در آبان سال ۱۳۱۶ براساس قانون تقسیمات کشوری ابتدا کشور ایران به شش استان شامل استان‌های شمال‌غرب، غرب، شمال، شمال‌شرق، جنوب و مکران تقسیم شد. بندرعباس که آن زمان عباسی نامیده می‌شد بخشی از استان جنوب بود.

هرمزگان از جهت شمال و شمال شرقی با استان کرمان، غرب و شمال غربی با استان‌های فارس و بوشهر از شرق با سیستان و بلوچستان همسایه بوده و جنوب آن را آب‌های گرم خلیج‌فارس و دریای عمان در نواری به طول تقریبی ۹۰۰ کیلومتر دربرگرفته‌است.

استان هرمزگان تا سال ۱۳۱۶ جزئی از ایالت بنادر و جزایر خلیج‌فارس به مرکزیت بوشهر بوده‌است.

اطلس جامع گردشگری هرمزگان تهیه می‌شود

اطلس جامع‌ گردشگری هرمزگان تهیه می‌شود

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.