• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

اطلس گردشگری استان اردبیل تدوین شود

  • کد خبر : 6286
  • 20 فوریه 2022 - 10:46
اطلس گردشگری استان اردبیل تدوین شود

گردشگرآنلاین – معاون استاندار اردبیل گفت: تدوین اطلس گردشگری استان اردبیل و استفاده از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی برای استفاده مسافران و گردشگران از اقدامات ضروری برای جذب گردشگر به استان است.

 به گزارش گردشگرآنلاین، سیدکمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در جلسه شورای ترافیک استان که با محوریت ستاد خدمات سفر برگزار شد، اظهار کرد: کنترل ترافیک درون و برون شهری و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مرتبط با سفر از جمله اقدامات مکمل برای تمهید اطلس گردشگری سفر در استان بوده و متولیان مربوطه در این خصوص نباید کوتاهی کنند.

وی با اشاره به لزوم انجام تمهیدات لازم ترافیکی، تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای پذیرش مسافران و آمادگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزود: دستگاه متولی گردشگری باید بیش از پیش فعال بوده و اطلاع‌رسانی‌های لازم را برای انتخاب این استان به عنوان مقصد گردشگری انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بر تدوین اطلس گردشگری استان و استفاده از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی برای استفاده مسافران و گردشگران تاکید کرد و ادامه داد: انتشار اطلاعات نقاط گردشگری استان، تولید کلیپ‌های با محتوا در خصوص ظرفیت‌های گردشگری و انتشار آن در فضای مجازی از جمله اقدامات ضروری برای جذب مسافر به استان است.

میرجعفریان با بیان اینکه به احتمال زیاد با کنترل کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسافرت در ایام عید انجام شود، خواستار انجام اقدامات لازم در جاده‌ها از جمله هموارسازی، کنترل ترافیک، آمادگی نیروهای امدادی برای استقرار در مسیرها و آمادگی شهرداری‌ها برای ساماندهی داخل شهرها برای استقبال از مسافران شد.

وی افزود: ایجاد زمینه‌های استقبال مناسب از مسافران علاوه بر تاثیرات مثبت در رونق اقتصادی منطقه، انگیزه گردشگران برای سفر مجدد به استان را افزایش می‌دهد.

معاون استاندار اردبیل انجام تمهیدات بهداشتی در اماکن عمومی و فضاهای حضور مسافران را برای جلوگیری از تشدید شیوع کرونا مورد تاکید قرار داد و خواستار اقدام دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص شد.

وی نصب علایم و تابلوهای راهنمای مسافر، علائم هشدار برای ممانعت از حضور در حاشیه رودخانه‌ها و تابلوهای راهنمای مراکز خدماتی و تاریخی را از جمله ضرورت‌های اقدامات ستاد سفر برشمرد و خواستار اقدام دستگاه‌های متولی شد.

میرجعفریان همچنین بر ساماندهی وانت بارهای میوه فروش و دست فروش‌ها در نقاط مختلف شهرها تاکید کرد و گفت: این موضوع در گذشته نیز مصوب شده و لازم است شهرداری‌ها نسبت به ساماندهی این قشر در نقاط مختلف شهر اقدام کنند.

وی بر آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نقاط مختلف استان به خصوص شهرها و روستاهای هدف گردشگری تاکید کرد و خواستار آمادگی این مناطق در خصوص تامین پارکینگ و اماکن پذیرایی از مسافران شد.

معاون استاندار اردبیل به مشکلات مطرح شده از سوی شهرداری ایردموسی در خصوص تردد مسافران اطلس گردشگری از این منطقه و ایجاد بارترافیکی در ایام گردشگری اشاره کرد و بیان داشت: باید با اقداماتی چون تعریض خیابان‌ها و جداسازی کندرو و تندرو از فرصت حضور گردشگران، به نفع منطقه استفاده شود.

کاهش ۲۲ درصدی تلفات تصادفات درون شهری در سال‌جاری

 به گزارش گردشگرآنلاین فارس نوشت: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل نیز در این جلسه از حضور شبانه روزی پلیس در معابر درون و برون شهری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به روزهای پایانی سال و حضور مردم در مراکز تجاری و بازارها، لازم است اطلاع‌رسانی‌های مختلف پلیس در خصوص رعایت قوانین و جلوگیری از تخلفات رانندگی انجام شود.

حجت فتاحی افزود: پلیس بدون اغماض با رانندگان متخلف و حادثه‌ساز برخورد می‌کند و در این خصوص با رویکرد سلبی ورود خواهد کرد.

وی گفت: تلفات تصادفات درون شهری در سال‌جاری ۲۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه‌های و شهرداران شهرهای مختلف نظرات و اقدامات حوزه خود را در خصوص تمهیدات سفر بیان کردند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.