• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
استاندار سیستان و بلوچستان:

اطلس گردشگری سواحل مکران تهیه شود

  • کد خبر : 2583
  • 03 دسامبر 2021 - 11:55
اطلس گردشگری سواحل مکران تهیه شود

گروه استان‌ها – استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اطلس گردشگری سواحل مکران باید برای سرمایه‌گذاران علاقمند به بخش گردشگری تهیه و منتشر شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست بررسی روند اجرایی طرح‌های سرمایه‌گذاری یکی از بخش‌های خصوصی علاقمند در حوزه کشاورزی و گردشگری اظهار داشت: هیچ مانعی برای سرمایه‌گذاری در سیستان و ‌بلوچستان وجود ندارد و با آغوش باز پذیرای سرمایه‌گذاران در استان هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همه دستگاه‌های متولی در حوزه سرمایه‌گذاری مکلف شده‌اند مجوزهای اولیه برای سرمایه‌گذاران و نقاط دارای توجیه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را احصاء و در دسترس سرمایه‌گذاران قرار دهند.

در این نشست روند پیشرفت بررسی‌ها و مطالعات طرح‌های پیشنهادی یکی از بخش‌های خصوصی علاقمند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و گردشگری مورد بررسی و با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مشکل برطرف شد.

تولید انواع محصولات کشاورزی بویژه میوه‌های گرمسیری و اجرای چندین طرح در حوزه گردشگری، از زمینه های مورد علاقه بخش خصوصی بود که قرار است در نقاط مختلف استان اجرا شود.

به گزارش گردشگر آنلاین از سیستان و بلوچستان،سواحل مکران در امتداد دریای عمان قرار دارد و از جاذبه‌ های گردشگری استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌آید. این منطقه با داشتن سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و مرجانی بی‌نظیر، همچنین موقعیت عالی برای بازی‌های آبی و ساحلی و از همه مهم‌تر آثار تاریخی و باستانی در کنار دریا، یکی از فرصت‌های مناسب برای توسعه گردشگری دریایی در استان است.

ویژگی چشم‌گیرتر این منطقه اتصال مستقیم به اقیانوس است و همین موجب می‌شود کشتی‌های گردشگری از سراسر جهان به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند. در نتیجه با یک برنامه‌ریزی درست، مکران می‌تواند دروازه ورود گردشگران دریایی به ایران و خلیج‌فارس شود و شرایطی منحصربه‌فرد را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری فراهم کند.

مکران با جلوه‌های زیبا و دلفریب دریایی خود، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. طلوع و غروب خورشید بر پهنای دریای بی‌کران در سواحل دریای عمان از دیگر چشم‌اندازهای دیدنی و سحرآمیز مکران است. تلفیق بیابان و دریا نیز جذابیتی فوق‌العاده پدید آورده است.

سواحل مکران

سواحل مکران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.