• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

اعزام نماینده ویژه وزیر میراث فرهنگی به بافت تاریخی یزد پس از سیل

  • کد خبر : 9484
  • 30 جولای 2022 - 10:01
اعزام نماینده ویژه وزیر میراث فرهنگی به بافت تاریخی یزد پس از سیل
گردشگرآنلاین - وزیر میراث فرهنگی در توییتی پس از بارش باران و در پی سیل اخیر در یزد که موحب خسارت هایی در بافت شد نوشت: نماینده ویژه ام را برای بررسی بیشتر و هماهنگی بخش‌های مرتبط وزارتخانه به یزد فرستادم.

به گزارش گردشگرآنلاین، شهر جهانی یزد به رغم اینکه کم بارش تر ین شهر کشور لقب گرفته، در شبانه روز گذشته شاهد چهره دیگری از طبیعت بود به نحوی که در این شهر کم باران در مدت زمانی کوتاه، ۷۵ میلیمتر باران بارید. همچنین تخریب خانه بر اثر سیل در بافت تاریخی یزد یک کشته بر جا گذاشت.

در این باره سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در توئیت خود نوشت: متأسفانه سیل اخیر خسارت‌هایی به بار آورده است. فعلاً همکارانمان در اداره کل میراث یزد در حال اقدامات لازم هستند. نماینده ویژه ام را برای بررسی بافت تاریخی یزد و هماهنگی بخش‌های مرتبط وزارتخانه به یزد فرستادم. مراقبت از ساکنان گردشگران مستقر، تأسیسات گردشگری و بافت تاریخی در دستور کار است.

بارش باران که از روز گذشته در مناطق مختلف استان یزد آغاز شده، این استان را در محاصره سیل قرار داده و در تمام شهر ردپای سیلاب مشاهده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از ساکنان بافت تاریخی خواست با توجه به بارش‌های شدید بامداد امروز، منازل خود را هرچه سریع‌تر تخلیه کنند.

استان یزد چهارمین استان وسیع کشور با مساحتی حدود ۷۵۰۰۰ کیلومتر مربع است که در مرکز فلات ایران و حاشیه دشت های کویر و لوت قرار دارد. استان یزد از شمال و غرب به استان اصفهان از شمال شرقی به استان خراسان از جنوب غربی به استان فارس و از جنوب شرقی به استان کرمان محدود می شود.

شهر یزد جمعیتی بالغ بر ۵۲۳۱۹۲ نفر دارد که از این تعداد، ۴۸۱۴۷۹ نفر آن جمعیت شهری و ۴۱۷۱۳ نفر جمعیت روستایی است و طبق این آمار یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت ایران به شمار می‌رود.

آب و هوای استان یزد به علت قرار داشتن بر روی کمربند خشک جهانی دارای زمستانهای سرد و نسبتا مرطوب و تابستانهای گرم و خشک و البته طولانی است. همچنین به لحاظ شرایط اقلیمی و شرایط خاص حاکم بر مناطق حاشیه کویری مثل باران کم و مراتع فقیر و کمبود منابع تامین آب، وضعیت کشاورزی در این استان مطلوب نیست و امکان بهره برداری از آب های سطحی در کشاورزی بسیار کم است.

اما استان یزد به لحاظ زمین شناختی دارای ذخایر بسیار عظیم معدنی مانند آهن چغارت، مرمر بورق و … است که نقشی مهم و سازنده در تحولات اقتصادی و عمرانی این استان داشته است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.